Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oop
matteduvan skrev:Volvo verkar ju ha generalknas just nu. Jag har fått mitt levdatum framskjutet först 2v och idag 2v till. Idag har status ändrats till transport till Handlaren. Men trist att volvo skjuter gång på gång och jag vet inte riktigt anledningen då status har varit stått byggd i gent sedan i mitten av feb.
Jag beställde i mitten av Dec kan tilläggas så levtiden har ju blivit mycket längre än vad som lovats.
Inte bara för dig. Var nere i måndags och pratade med min säljare. Han sa att bilen ska komma in hos dom imorgon fredag. Och som för dig las det på två veckor igår på levtiden, trots att den samtidigt ändrades till "på väg till din handlare". Jag beställde i slutet på december. :)
av ned1
TunnanXC skrev:Har beställt en XC60 för över 5 veckor sedan. När man loggar in på "Min Volvo" står det bara att den är orderlagd, inget preliminärt lev.datum. Säljaren kan inte heller ge något besked. Någon som har samma bekymmer? :???:

Samma här.. Väldigt trist nu börjar jag ångra att jag beställde Volvo. Kunde köpt en Jeep Ch. Som tjänstebil istället.. Vill inte ha ett halvår leveranstid. Sist beställde jag en BMW och då fick jag preliminär leveranstid samma dag och den höll man... Volvo kan inte uppskatta leveranstid efter 5 veckors beställning
av Droopy
snygg färg (RO)

Hur käns den annars, första intrycket, motor , låda osv, inte förbrukningen för den är jag ointresserad av då Volvo ska dra soppa annars är det ingen Volvo :D
Senast redigerad av 1 Droopy, redigerad totalt 0 gånger.
av Droopy
TunnanXC skrev:Har beställt en XC60 för över 5 veckor sedan. När man loggar in på "Min Volvo" står det bara att den är orderlagd, inget preliminärt lev.datum. Säljaren kan inte heller ge något besked. Någon som har samma bekymmer? :???:

Räkna med ca 12-15v, jag är inne på v12 nu och räknar med att få bilen om ca 2-3v, det är helt normalt, strunt i vad som står på min volvo, hos mig har det stått order lagd sedan dag1 och jag vet att bilen är bygd och på till veckan går den mot Sverige.

Du får ett samtal/mail när bilen är klar.
av matteduvan
oop skrev:
matteduvan skrev:Volvo verkar ju ha generalknas just nu. Jag har fått mitt levdatum framskjutet först 2v och idag 2v till. Idag har status ändrats till transport till Handlaren. Men trist att volvo skjuter gång på gång och jag vet inte riktigt anledningen då status har varit stått byggd i gent sedan i mitten av feb.
Jag beställde i mitten av Dec kan tilläggas så levtiden har ju blivit mycket längre än vad som lovats.
Inte bara för dig. Var nere i måndags och pratade med min säljare. Han sa att bilen ska komma in hos dom imorgon fredag. Och som för dig las det på två veckor igår på levtiden, trots att den samtidigt ändrades till "på väg till din handlare". Jag beställde i slutet på december. :)

Jo exakt samma problematik, dom har skyllt på motortransport. Misstänkte något strul med testerna men eftersom fler verkar ha samma problem kanske det är transport. Min kom in i måndags och är levklar i morgon men har redan åkt bort över påsk så blir att hämta ut i nästa vecka. Hur sugen man än e.

Däremot tycker jag volvo borde göra om sitt "berömda" status system så det verkligen fungerar.
När jag beställde V60D5AWD MY12 tror jag det var, så funkade det kanon, men då gjordes den väl i torslanda.
av Mackan_GBG
Min står fortfarande på orderlagd och 4 veckor kvar till leverans. Väntan är lång efter hittills ha väntat 13 veckor utan några framsteg på Min Volvo...
av ned1
:D :D :D
Det verkar vara väldigt snurrigt det där med lev. tider..
Nu 6 veckor efter står det äntligen lev tid när jag loggar in på min Volvo

Men det konstiga är att min säljare ringde och uppgav lev. tid till mig som är 2,5 vecka tidigare än det som som står på min Volvo sida?? Fattar ingenting
  • 1
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 203
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]