Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tottelicious
Droopy skrev:
SteelersVito skrev:
SoKn skrev:Härligt SteelersVito! ;)
Hur låter PS + sub? har lyssnat på det i V70 och V60 och det lät anka, men har inte lyssnat på Harman Kardon PS i XC60 än, är du nöjd?
Har Harman K PS + Sub i min nyuttagna V70, det måste ju vara exakt samma system?. Jag hade helt ärligt förväntat mig nåt mer. Jag tycker det är lite "hängmatteljud" med hissad diskant och bas, saknar mellanregister och den riktiga klarheten och separation av instrument infinner sig inte. Helt enkelt lite "fjortisdisko" över det - går dock att kräma på rejält med mkt dunk.

Jag har gått igenom alla inställningar och försökt tweaka så gott d går.

Nu har jag lagt ned en rätt bra slant på min hemmastereo/bio, med akustikreglering mm så kanske har väl höga krav, men nja.. Som sagt, inte så impad.
av BennyL
Spännande att se vad leveranstiden blir på en -17, beställt en i veckan... Vet med efter V14 då första leveansbrskeden kommer på -17 :lol:
Användarvisningsbild
av bduren
bduren skrev:XC60 AWD BE Pro Summum med lite paket. 2 veckor förhoppningsvis.
På väg till Reimes Halmstad.

Uppdatering: Hämtas 3 mars......
Så, tvättad för första gången.
Vinterdäcken kvar till påsk.
Bilagor
XC60.jpg
XC60.jpg (163.07 KiB) Visad 368 gånger
av Droopy
Har Harman K PS + Sub i min nyuttagna V70, det måste ju vara exakt samma system?. Jag hade helt ärligt förväntat mig nåt mer. Jag tycker det är lite "hängmatteljud" med hissad diskant och bas, saknar mellanregister och den riktiga klarheten och separation av instrument infinner sig inte. Helt enkelt lite "fjortisdisko" över det - går dock att kräma på rejält med mkt dunk.

Jag har gått igenom alla inställningar och försökt tweaka så gott d går.

Nu har jag lagt ned en rätt bra slant på min hemmastereo/bio, med akustikreglering mm så kanske har väl höga krav, men nja.. Som sagt, inte så impad.[/quote]

Precis, grötigt ljud, ja det lär inte vara bättre i XC60, frågan om man inte skulle nöjt sig med HP likförbannat, jag visste ju att det lät mupp i V70 och V60 men men, jag visste ju om det så.
av matteduvan
Volvo verkar ju ha generalknas just nu. Jag har fått mitt levdatum framskjutet först 2v och idag 2v till. Idag har status ändrats till transport till Handlaren. Men trist att volvo skjuter gång på gång och jag vet inte riktigt anledningen då status har varit stått byggd i gent sedan i mitten av feb.
Jag beställde i mitten av Dec kan tilläggas så levtiden har ju blivit mycket längre än vad som lovats.
av TunnanXC
Har beställt en XC60 för över 5 veckor sedan. När man loggar in på "Min Volvo" står det bara att den är orderlagd, inget preliminärt lev.datum. Säljaren kan inte heller ge något besked. Någon som har samma bekymmer? :???:
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 203
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]