Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PFA
Provade enbart appen imorse - kunde inte ens logga in. Nu ikväll kan jag logga in, men den står bara och laddar i vanlig ordning. Det slutar med att tiden inte registreras.

Man kan ju fundera på hur många utanför forumet som erfar samma problem. Ska vi tåla det här?

Edit: Gick in på "Min Volvo" för att försöka ställa in timern där istället. "Min Volvo" påstår att timern har ställts in trots allt, trots att tiden i appen inte registreras. Det visade sig att dieselvärmaren startat trots allt. Stabilt :)
Senast redigerad av 2 PFA, redigerad totalt 0 gång.
av Solem
Uppdaterade igår till iOS 7.1 och har sedan dess inte fått ordning på volvo on call appen. Från morgonen kunde jag inte logga in alls (antar att det då kanske var något vingel med VOC servrarna). Men efter ett tag lyckades jag iaf logga in, men bara delar av informationen uppdateras. Ett tag fick jag att bilen inte kunde kontaktas medans den användes av säkerhetsskäl (dock stod bilen avstängd och låst strax utanför).

Försöker jag uppdatera visa enskilda delar fungerar det ibland men nästa gång får jag "Din volvo kunde inte kontaktas"... Väldigt instabilt!

Är det någon mer som sett liknande problem? Försökte googla fram någon form av support för VOC (specifikt appen), men det enda jag hittar är en sida med lite FAQs (https://volvooncall-help-se.volvocars.com/home). ??:-/
av Rydde1
Samma här på en iPhone 5S, väldigt ostabilt. Händer ofta att jag får upp "Kunde inte kontakta din Volvo" Eller din Volvo används....Tycker Volvo borde ta tag i detta då det är ngt som vi betalat för....
Användarvisningsbild
av HakanJ
Så länge som det är tillgängligt i bilens nypris så är det illa nog att det inte fungerar. Problemet blir när bilarna blir lite äldre och man ska betala varje månad. Då blir man väl vansinnig om det inte fungerar. Jag hoppas folk klagar riktig för jag tycker inte man ska ta betalt för något man inte kan leverera.
Tycker att borde vara gratis om man servar bilen på Volvo. Har för mig att jag hört något pris på 85kr/månad vet inte om det stämmer.
av Solem
Nu har del efter del börjat komma igång så smått. Dock står enligt appens karta samt körjournal kvar enligt föregående resa...

Kanske ett I-landsproblem, men likväl j****** störande!

Tips till VOC app. utvecklarna. En inställning så att det går att uppdatera all information på vid en och samma uppdatering vore användbart.
av PFA
Jag hade min bil inne hos ÅF idag för att förhoppningsvis rätta till problemet med att appen inte visar att tiden ställts (värmaren kan ha startat trots det). De har nollställt styreneheten, men det verkar inte ha hjälpt. Det blir nog till att lämna in den igen.

Det jag skulle komma till är att när jag skulle förevisa problemet med hjälp av iPhonen imorse hos ÅF så gick det naturligtvis inte att logga in, inte förrän efter femte eller sjätte försöket. ÅF meddelade mig senare under dagen att Volvo haft tekniska problem. Det är väl det jag fick erfara när jag inte kunde logga in, samma med er andra misstänker jag.

Problemet är att ÅF inte heller verkar har så stor kunskap om VOC. Personen som jag ombads kontakta var inte utpekad att jobba med den här typen av problem, utan gjorde det för att han var intresserad och försöker helt enkelt lösa diverse problem som kunder har. Han menade att det finns många olika typer av problem och att man får lösa det case by case. Ungefär 90% av gångerna lyckades han, påstod han, resterande fick han överlåta åt Volvo att lösa.
Senast redigerad av 1 PFA, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
Problemet med VOC när det strular är att man inte riktigt vet om det är nåt kajko i mobiltelefonen, i telefonnätet, i bilen eller i Volvos ände med deras servrar. Var ganska mycket problem i slutet nov-början dec 2013 med att Volvo hade tekniska problem i sin ände, sen när de fick ordning där har det varit ganska stabilt för min del med VOC appen. Men de senaste dagarna har det varit problem igen med främst "kunde inte kontakta din Volvo" fastän jag ibland suttit i bilen och startat VOC appen (men ändå fått "kunde inte kontakta din Volvo"). Har använt Heater start appen istället men även den har misslyckats några gånger att starta värmaren, dock är den mer pålitlig än VOC appen just för start av värmaren.
Att jag uppdaterade min iPhone till senaste iOS 7.1 och senaste VOC app-versionen för ett tag sen har inte gjort nån skillnad för tillförlitligheten vad jag märkt. Man får hoppas Volvo har nån form av logg/statistik över misslyckade anslutningsförsök via VOC appen så de förstår omfattningen på problemet. Nån enstaka gång per år gör mig inget att VOC strular men som det varit under vintern nu har det varit lite för mycket strul tycker jag.

/Bo
av Rydde1
Jag har märkt att på iPhone kan det hjälpa att dubbelklicka på knappen o dra appen uppåt så den inte ligger aktiv längre och sedan starta appen igen....Fick just meddelandet att min Volvo inte kunde kontaktas, drog appen uppåt, startade den igen och det funkade som det skulle
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Japp det ska de vara, kan kika en dubbelgång