Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
zenden skrev:Lite fler erfarernheter:

Skulle tvätta bilen och fälla upp vindrutetorkarna...då när jag lyfte den framför förarsidan så skrapade denna mot kanten på motorhuven så repa på kanten uppstod...Felkonstruktion eller feljusterad just på min bil?

Försökte dra vindrutetorkaren ut mot fönstret och sen lyfta den men det verkar stört omöjligt...Någon mer med liknande erfarenhet? :(
Exakt samma fel på min xc60 man kan inte ta upp torkabladen när man ska tvätta den.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Okej, tack för tipset Brainy :D
Användarvisningsbild
av apersson850
Det fungerar inte som det är beskrivet på min bil. Är tändningen till går torkarna hela tiden, om man håller i spaken, och är tändningen inte till går de inte alls, hur länge jag än håller i spaken.

Möjligen är detta för att jag har PCC/Keyless go, men det vet jag inte.

Istället får man göra som man har gjort sen de elektriska torkarna infördes (var det 1958?). Tryck kort på START ENGINE, utan att ha foten på bromsen (så motorn inte startar men man får nyckelläge I), för torkarspaken uppåt så torkarna går och tryck sen på STOP ENGINE när torkarna pekar rakt upp. Då stannar de tvärt, när nyckelläge I slås av.

Lite forskande gav vid handen att elektriska torkare kom redan på PV 444 1957, så det behövde inte väntas till 1958 och PV 544 för det. Dessutom hade väl Amazonen elektriska torkare när den presenterades under 1956, förmodar jag.
Användarvisningsbild
av kave
Aperson: Du ska efter att du stängt av motorn hålla upp spaken ett par sekunder, tändningen ska inte vara påslagen alls.
Användarvisningsbild
av apersson850
Tyckte jag försökte det också, men jag var väl för dum eller nåt.
Användarvisningsbild
av Camel
Robertson skrev:Nytt rekord!
Rena miljöbilen, vem sa att en T6:a är slösaktig med bränslet? :mrgreen:
(MIn egen V70II 2,5FT var dock ännu snålare en gång) :mrgreen:
(Klicka för större bild)
Bild
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12