Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marwi
En laddningsfråga.
Det finns många olika kontakter till bilar. Vilken ska jag leta efter som passar min V60 D6?

Och, jag har sett en bild (var har jag glömt) på en D6 som står och "tankar" vid en av Teslas snabbladdare. Fejk eller är det möjligt för oss D6:ägare att nyttja dessa?
Användarvisningsbild
av svergie2
marwi skrev:En laddningsfråga.
Det finns många olika kontakter till bilar. Vilken ska jag leta efter som passar min V60 D6?

Och, jag har sett en bild (var har jag glömt) på en D6 som står och "tankar" vid en av Teslas snabbladdare. Fejk eller är det möjligt för oss D6:ägare att nyttja dessa?
Det finns väl adaptrar man kan använda?
Användarvisningsbild
av FSandstrom
svergie2 skrev:

Det finns väl adaptrar man kan använda?
Fast den klarar väl ändå bara 220 så jag hade nog tagit det försiktigt med snabbladdare. Garantier och sånt lär väl knappast gälla?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
På en Tesla Model S kyls batteripacket extra när man laddar på en Supercharger. Skulle aldrig ladda något annat än Tesla där, om det ens är möjligt att ladda något annat där.
av Primus
Kan notera en överraskande stor skillnad på räckvidd på el när det är lite varmare. Jag har ännu inte mätt och det är ett fåtal resor. Men skillnaden är betydlig. Jag har varit extremt nöjd även under vintern då jag kommer upp i en sträcka på minst 40 km med el. Men jag noterar en förlängning med runt 20-25%% när temperaturen kryper över 10 grader. Det gör att jag hamnar på minst 50 km där jag tidigare kom just runt 40 km. Häromdagen kändes det som att jag körde över 50 km och hade 10 km kvar när jag kom hem. Ska kolla den resan ordentligt då jag då och då kör just den sträckan.
av Jelasto

Kontakten som Tesla använder är densamma. Dvs type 2, så den passar fysiskt att plugga in. Dock kommer du inte kunna ladda.
av Primus
Någon här som köpt en extra laddkabel? Var och till viker pris? Känner att jag skulle vilja ha en till.
av ef98dpa
Nån som beställt D5 eller D6 Twin Engine MY16? Har ni fått den levererad? kommentarer? Jag har precis beställt min efter mycket försening pga saknat förmånsvärde(vilket iofs fortfarande saknas...

Skriv gärna konfiguration :)

//D
av ef98dpa
marwi skrev:Har beställt en D6 TE BE Momentum med Driver Support. Lev om 4 veckor. Långa 4 veckor.....
När beställde du?

Jag kanske skulle angett att jag beställt en D5 TE BE Summum dock utan DS än så länge... Solidsvart med ljust skinn(sportstolar) och svart i övrigt(K30P), ingen leveranstid än tyvärr(beställd idag).

Vsist är det bara mjukvaran som skiljer D5&D6?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 59

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]

Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]