Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Vem är källan till det påståendet? Menar inte att jag tror du ljuger.. Men låter märkligt att dom skulle låta det bli så långa lev-tider på V60. Det är ju mer än dubbla tiden från nu..
av V60ccsummum
Vad som står på den där sidan ska man ta med en nypa salt, min bil kom i December och enligt den där sidan skulle det varit Februari när jag la min beställning.
av Niclas
V60ccsummum skrev:Vad som står på den där sidan ska man ta med en nypa salt, min bil kom i December och enligt den där sidan skulle det varit Februari när jag la min beställning.
Det du får tänka på är att du antagligen beställde av en handlare och de har redan beställda bilar som de ändrar vilket gör att det diffar mot dessa datum. När jag beställde min bil så skiljde leveransdatum mot datum på denna sida mindre än en månad.

Jag har följt den där sidan ett tag nu och den trend man kan se är att leveranstiden bara har blivit längre och längre. Vilket talar för att XC90 blir mer prioriterad :)
Användarvisningsbild
av Funk
V60ccsummum skrev:Vad som står på den där sidan ska man ta med en nypa salt, min bil kom i December och enligt den där sidan skulle det varit Februari när jag la min beställning.
Ja det skall man...när jag lade beställningen i augusti stod det leverans i november på modellen jag valde. Nu på torsdag skall jag hämta den... :-(

/Thomas
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Funk skrev:
Ja det skall man...när jag lade beställningen i augusti stod det leverans i november på modellen jag valde. Nu på torsdag skall jag hämta den... :-(

/Thomas
Vad beställde du för modell? :)
Användarvisningsbild
av andjan
Källan är volvobil!
Att ni beställt bil innan detta beslut att förkorta lev tiderna på XC90 o att det kommer förlänga lev tiderna upp till 5kanske 6 månader beroende på orderstocken månader då är det inte konstigt att ni får era bilar på kortare tid!
Hade ni läst var jag skrev så skrev jag årskiftet!
Ni som har bestllt innan beslutet fattades berörs nog inte i någon större utsträckning!
Min bil byggdes i slutet på november o fick den i december!
av V60ccsummum
Niclas skrev:
Det du får tänka på är att du antagligen beställde av en handlare och de har redan beställda bilar som de ändrar vilket gör att det diffar mot dessa datum. När jag beställde min bil så skiljde leveransdatum mot datum på denna sida mindre än en månad.

Jag har följt den där sidan ett tag nu och den trend man kan se är att leveranstiden bara har blivit längre och längre. Vilket talar för att XC90 blir mer prioriterad :)

Min beställning var en helt ny beställning och jag hade 3 veckor på mig att göra ändringar innan bilen låstes för produktion. Tog som sagt exakt 7 veckor och 6 dagar från beställning till leverans till återförsäljaren.
Användarvisningsbild
av Perra83
V60 D5 4,5 veckor från beställning tills den anlände till handlaren. Nästan att det gick för snabbt.
Däremot lider jag med blivande XC90 ägare.
Användarvisningsbild
av Funk
simonhalmstad skrev:
Funk skrev:

/Thomas
Vad beställde du för modell? :)
V40 D3 Summum BE med lite extra till..så det påverkas över huvud taget inte av XC90 prion eftersom dom inte byggs i samma fabrik.

/Thomas
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 203

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]