Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robban12
joel80 skrev:Surt för Robban12 om han inte får den före årsskiftet.. med största sannolikhet går regeringens budget igenom den 27:e november och då blir det halvering av supermiljöbilspremien för hybrider från årsskiftet. Det skjuts till massa miljoner (har ju inte räckt till tidigare så premien har tagit slut tidigare och tidigare för varje år...) men nu satsas det mer på att det ska räcka till alla beställningar av rena elbilar.

Det är synd men samtidigt kan jag inte klaga för jag fick ju lämna tillbaka den gamla bilen som var en V60 D5 AWD 2015, som dränerar ur bilbatteriet, har inte gått att åtgärda dom 14 mån jag ägt den så nu har bilen gått 5200mil och jag har fått lämna tillbaka den och fått 20% rabatt på den nya bilen jag beställt som blev den V60 D5 Twin Engien som levereras vecka 6. Så summan av det hela är jag ändå väldigt nöjd att fått köra så långt med den nuvarande bilen i stort sätt helt gratis. Innan jag landade här så har det varit många möten och många hot om stämning innan dom gav med sig. i dagsläget kör jag bilen och den kommer att närma sig 6000mil innan jag lämnar tillbaka den.
Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. Ja då är det kanske inte så synd om dig... ;) Förutom att det suger att du haft problem med tidigare bilen så länge... Och med 20% rabatt blir det ändå ett rejält bra pris för en D5 TE! :)
Användarvisningsbild
av VolvoLarry
Vad kan detta va? kan man hoppas på leveranstid grejen?
min volvo.PNG
min volvo.PNG (75.69 KiB) Visad 340 gånger
Användarvisningsbild
av joel80
Jag fick också 12 veckor som preliminärt datum först. Men på dagen 2 månader senare (knappt 9 veckor alltså) kom bilen till handlaren.. Nu ska dom göra den leveransklar och få på vinterdäck o så, så det tar ytterligare 1-1,5 vecka innan jag hämtar ut den. :)
av marekd
Beställde S60 T4 aut den 10. November, tillverkning vecka 49, leverans strax innan julen (Finland), men kom överens om leverans efter nyår.
av believlle
Ordered xc60 D4 Awd before Christmas, and what i see in the system the delivery time is week 16... middle of April, i need to wait 5 months in total. :shock:
I envy you who got your car in 2 months.
Användarvisningsbild
av andjan
Efter nyår så kommer dom prioritera XC90 för att få ner lev tiderna! Vilket kommer innebära ca 5 mån lev tid på V60!
Användarvisningsbild
av SvenB
andjan skrev:Efter nyår så kommer dom prioritera XC90 för att få ner lev tiderna! Vilket kommer innebära ca 5 mån lev tid på V60!
Det skulle ju betyda att de snart kommer att "stänga" beställning av V60 MY16. ??:-/
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 203

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5