Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Måste även lägga ut denna film, där S60 krockar i 56km/h
Lägg märke till hur bra den absorberar energin, riktigt imponerande! Ännu mar imponerande är att framrutan inte går sönder!!!

i slutet på filmen ser ni hur lite plats det finns för att reservhjul. (tror dom gjort den bästa lösningen av "problemet")
Jag hade turen att få se ett krockprov med S60 i just 56km/h nere på krockcentrum för ett tag sedan. Det var ingen helfrontskrock utan en offsetkrock där bilen körde in i en barriär med halva fronten.

Blev mycket imponerad. Alla dörrar gick att öppna utan problem. Framrutan fick en spricka på ett ställe. Det enda större som lossnade var vad jag kunde se ett blinkersglas och emblemet i fronten.

*Här har jag tagit bort lite text som handlade om vad jag tycker om folk som kör runt med barn i små bilar typ Toyota Aygo i farter över 70 km/h*
Det är viserligen 50km/h i stan & 90 på många landsvägar. men den absolut vanligaste krockhastigheten är 20-30 km/h (ofta hinner man få ner farten lite innan det smäller)
Jag vet inte vlikan hastighet som kör i, men ser ut att gör on att krocka i denna
Som jag förstod det på denna tråd så finns det inte plats för reservhjul in en V60 ? Personligen ser jag det som ett problem men antar att man kan köpa ett nödhjul och ha det i bakluckan? Vet inte om det är ovanlig mycket spikar där jag bor men får punka nästan en gång varje år, oftast kan det lösas med plugg kit från Jula. Men oftast är det enklast med reserhjul.
Amloaan skrev:Som jag förstod det på denna tråd så finns det inte plats för reservhjul in en V60 ? Personligen ser jag det som ett problem men antar att man kan köpa ett nödhjul och ha det i bakluckan? Vet inte om det är ovanlig mycket spikar där jag bor men får punka nästan en gång varje år, oftast kan det lösas med plugg kit från Jula. Men oftast är det enklast med reserhjul.
Volvo har i alla fall monteringsmanual för "Reservhjulsats" så då kan nog ÅF samt Bildelsbasen ordna fram de
Blir väl en decimeter högre golv om man vill ha hjulet under luckan.
Personligen tycker jag det är smidigare med assistans.

/M
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]