Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Robertson skrev:Min skada har nu blivit åtgärdad och jag kan inte se att det någonsin varit en skada på bilen. Däremot smutsade verkstaden ned ratten och dörrhandtaget på insidan, men det kan jag lätt göra rent själv. :-) Återkommer med bilder.
Kul du är nöjd. Vem fixade det åt dig. Var någonstans. Vad kostade det. Letar själv efter en firma som kan fixa en liten bula på dörren efter en kundvagn :-(O) :evil: eller liknande.
av Robertson
Jag lämnade in bilen på Anders Bilplåt i Enköping. Har ingen aning vad det kostade, min försäkring stod för allt. På tal om pengar så kanske jag får stilleståndsersättning också, måste höra med mitt försäkringsbolag.
av zenden
Lite fler erfarernheter:

Skulle tvätta bilen och fälla upp vindrutetorkarna...då när jag lyfte den framför förarsidan så skrapade denna mot kanten på motorhuven så repa på kanten uppstod...Felkonstruktion eller feljusterad just på min bil?

Försökte dra vindrutetorkaren ut mot fönstret och sen lyfta den men det verkar stört omöjligt...Någon mer med liknande erfarenhet? :(
av grålle1
zenden skrev:Lite fler erfarernheter:

Skulle tvätta bilen och fälla upp vindrutetorkarna...då när jag lyfte den framför förarsidan så skrapade denna mot kanten på motorhuven så repa på kanten uppstod...Felkonstruktion eller feljusterad just på min bil?

Försökte dra vindrutetorkaren ut mot fönstret och sen lyfta den men det verkar stört omöjligt...Någon mer med liknande erfarenhet? :(
Det är väl någon typ av "serviceläge" som man måste ha upp torkarna i innan man kan fälla upp dem? Brukar ju vara det på många "moderna" bilar? Kolla instruktionsboken (har inte fått min bil ännu, så jag vet ju inte säkert!).
av Kluster
grålle1 skrev:
zenden skrev:Lite fler erfarernheter:

Det är väl någon typ av "serviceläge" som man måste ha upp torkarna i innan man kan fälla upp dem? Brukar ju vara det på många "moderna" bilar? Kolla instruktionsboken (har inte fått min bil ännu, så jag vet ju inte säkert!).
Det stämmer, får att kunna fälla upp torkararmarna måste de upp i detta serviceläge genom att hålla inne READ-knappen i 5 sek eller vad det är när tändningen är på. Allt det där står i din instruktionsbok...
av pergrein
Tändning PÅ och hålla UPP torkarspaken i någon sekund så går den till serviceläget.
Tycker inte om detta men är väl för luftmotståndet som dom gjort så här, gömt torkarna under huven.

Mvh
Per
Senast redigerad av 1 pergrein, redigerad totalt 0 gånger.
av grålle1
Synd bara att de inte gömde den på passagerarsidan bättre, FULT. Men det har väl att göra med att den skulle nå hela vägen upp till regnsensor och alla andra sensorer uppe vid spegeln... Fast jag tycke ändå attt det borde gå att göra snyggare.
av grålle1
:D Gammalt klassiskt RTFM-problem :D
av Robertson
Efter att jag nu haft bilen inne hos Mr. CAP för att återställa lackskyddet på de nylackerade delarna så upptäckte de att lackjobbet inte var 100. Det finns ett flertal små knottror i lacken. Kan de åtgärda detta utan att helt lackera om tro?

Enligt Mr. CAP så har antagligen dammkorn fastnat i lacken innan de var klara.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.