Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Strebern skrev:Har precis dubbelkollat i prislistan http://www.volvocars.com/se/all-cars/Do ... illval.pdf och just gummimattor står inte med som tillval på något vis, så de är nog standard trots allt.
Tidigare bilar jag beställt eller fått offerter på (BMW, Audi, Skoda, Volvo) så har det alltid varit en frågeställning om detta.
Ok, då antar jag att dom kommer med då!
Användarvisningsbild
av Kite
volvobrasse skrev:
Strebern skrev:en femhundring eller två skulle jag tro
Alltså om jag inte säger något till ÅF, skulle det inte vara konstigt om man fick en ny bil lev i dec utan en enda golvmatta? Låter ju helt sjukt?
Det ingår specifika ocean race textilmattor till VOR så du behöver inte vara orolig Bild
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Kite skrev:
volvobrasse skrev:
Strebern skrev:en femhundring eller två skulle jag tro
Alltså om jag inte säger något till ÅF, skulle det inte vara konstigt om man fick en ny bil lev i dec utan en enda golvmatta? Låter ju helt sjukt?
Det ingår specifika ocean race textilmattor till VOR så du behöver inte vara orolig Bild
Just det! Tänkte inte på det:)
Användarvisningsbild
av Kite
Enligt handlaren blev just VOR så mycket mer populärt än räknat och därför hinner de inte få fram delar tillräckligt snabbt, därav långa leveranstider för vissa
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Kite skrev:Enligt handlaren blev just VOR så mycket mer populärt än räknat och därför hinner de inte få fram delar tillräckligt snabbt, därav långa leveranstider för vissa
Och dom "vissa" är ju naturligtvis jag!!! :) Som alltid!!
Användarvisningsbild
av Strebern
Kite skrev:Så, precis hämtat min bil. 6v och 2 dagar sedan beställning.
Wow, 6 veckors leveranstid, det är ju kalas.
Hur långt tid tog varje steg? från produktionsstart till produktionsslut, transport, samt handlartid?
Användarvisningsbild
av Kite
Strebern skrev:
Hur långt tid tog varje steg? från produktionsstart till produktionsslut, transport, samt handlartid?
Produktion tog kanske ca 2 dagar, sedan onsdag em förra veckan stod det att bilen var på leverans och nu idag hämtade jag den så ca 1v hos handlaren men det beror ju på hur många bilar de har att hantera.
Användarvisningsbild
av Strebern
Kite skrev:
Strebern skrev:
Produktion tog kanske ca 2 dagar, sedan onsdag em förra veckan stod det att bilen var på leverans och nu idag hämtade jag den så ca 1v hos handlaren men det beror ju på hur många bilar de har att hantera.
Så det tog bara ett par dagar från att den gick i produktion tills att den började transporteras till handlaren?
Användarvisningsbild
av Kite
Ja något sådant. Men Min volvo sida verkar inte vara helt pålitlig för jag gick från 1500 i kö på söndag em till färdigbyggd på måndag morgon. Sedan på tisdag morgon kom det ett mail om att "nu börjar bilen byggas" trots att det redan stod att den var färdigbyggd och sen på onsdag em fick jag mail om att nu är bilen klar för leverans.

Edit: Men jag tror det spelar roll vilken handlare man har och hur många bilar de säljer för ibland verkar de vänta in ett visst antal bilar till en handlare innan de levererar ut dem.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 203
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic