Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lagge
Beställde en XC60 ocean race D4 auto FWD 16 sept. Den blev klar ifrån fabrik i måndags.
BE pro
Klimatpaket VOC
Sensus Connect Premium Sound, 7"
Subwoofer, 2X130 W
Keyless
Backkamera
Tonade rutor

Valde att inte ha Driver support paketet för att jag _ALDRIG_ använder farthållare, sen är inte blis nödvändigt för mig. Jag kör 10 min till jobbet varje dag och det är 30-70-50 väg. Kommer gå ifrån en S40 05 som har varit min första bil till denna som jag har kollat på i 3 år från och till! Återkommer med bilder och uppdateringar när jag hämtar ut den om en vecka eller två.
av Tomhe
Beställde http://www.clickredirect.com/mailimg/vo ... cd6214.pdf i tisdags med leverans i början av december, senast mitten av december.
Finns alltid lite mer att lägga på för en komplett specifikation enligt vissa men någonstans får iaf jag nöja mig.
Fick 11% på bilen som privatperson (!) och 10% på tillbehören (100% på lastskydd) så jag är mycket nöjd!

Blev utan vinterdäck så just nu är jag på jakt efter ett par Ixion 18" och sko med vinterdäck om någon har som ligger och skräpar! :lol:
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Robban12 skrev:Hur många veckor innan leveransen av bilen fick man börja följa leveransstatusen på volvo.volvocars.se, just nu ser man inget iaf
tror dom plockade bort den funktionen då det var alldeles för opålitligt :(
Användarvisningsbild
av joel80
Har enligt min säljare att göra med den rätt stora ökningar av beställningar Volvo fått senaste tiden.. dom hinner helt inte med det systemet eller nått. Blev för osäkert när det blev så stor orderingång..
av Tomhe
Robban12 skrev:Hur många veckor innan leveransen av bilen fick man börja följa leveransstatusen på volvo.volvocars.se, just nu ser man inget iaf
Står ju följande när iaf jag loggar in på min volvo:
"Just nu kan du inte följa leveransstatus för din nya Volvo. Orderingången i fabriken är hög, vilket är jättekul. Det medför dock att komplexiteten ökat för våra leverantörer och tillhörande system. Som en följd av det kan leveransstatus inte visas korrekt i Min Volvo. Därför är det bättre att du har direktkontakt med din säljare för aktuell information om din leverans."
av Robban12
Tomhe skrev:
Står ju följande när iaf jag loggar in på min volvo:
"Just nu kan du inte följa leveransstatus för din nya Volvo. Orderingången i fabriken är hög, vilket är jättekul. Det medför dock att komplexiteten ökat för våra leverantörer och tillhörande system. Som en följd av det kan leveransstatus inte visas korrekt i Min Volvo. Därför är det bättre att du har direktkontakt med din säljare för aktuell information om din leverans."

Ja det är samma för mig. Jag skulle få vänta 16V för min plug in hybrid och nu har det gått 3V sedan beställning
Användarvisningsbild
av joel80
16v?! Jag beställde min V60 D5 TE den 15:e sept, och har nu preliminärt datum för när säljaren får bilen till den 16:e nov. Alltså ca 9 veckor... sen ca en vecka till för att göra den leveransklar.

Hör med din säljare om han fått något uppdaterat datum.. borde inte behöva ta typ 6 veckor längre tid för dig...
av Hertsh
Enligt vad jag förstod igår har leveranstiderna gått upp kraftigt nu eftersom Volvo lägger ner S60 och S60CC produktionen i Sverige och koncentrerar den till Gent, tack vare ökad försäljning av XC90.

Dessutom antar jag att Volvo prioriterar XC90 över V60 i Supply Chain eftersom de tjänar mer pengar på XC90'n.
Användarvisningsbild
av joel80
Surt för Robban12 om han inte får den före årsskiftet.. med största sannolikhet går regeringens budget igenom den 27:e november och då blir det halvering av supermiljöbilspremien för hybrider från årsskiftet. Det skjuts till massa miljoner (har ju inte räckt till tidigare så premien har tagit slut tidigare och tidigare för varje år...) men nu satsas det mer på att det ska räcka till alla beställningar av rena elbilar.
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 203
Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken