Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tunnis
Enda skillnaden jag märkt är att nu får man en tydlig respons på "värmare startad".
Användarvisningsbild
av bem
Ser man på, nu funkar även Volvo On Call på "MIN VOLVO" sidan på internet. Den funka ju inte för min V70 MY14 tidigare.
Bra Volvo! VOC mobil-appen tuffar på och funkar riktigt bra och stabilt numera (var även strul med den de första veckorna när bilen var ny - VOC servrar hos Volvo som strula då).
/Bo
av PFA
Jag hade varit glad om jag ens kommit så långt. När jag ställt tiden och trycker "Klar" kan den stå och ladda (bild 1) i säkert två minuter, för att sedan hamna i ett läge där det enbart går att avbryta (bild 2). Efter att man avbrutit, som alltså är enda alternativet, så kommer jag tillbaka till utgångsläget (bild 3). Bilderna är från iPad'en, men det fungerar (inte) precis på samma sätt i iPhone'n. Båda apparaterna har senaste versionen av VOC-appen samt senaste iOS-versionerna.

Dessutom uppdaterade ÅF bilen med senaste VOC-mjukvaran för en vecka sedan, åtminstone påstods det ha gjorts.

Det har knappast något med nätverket att göra eller avståndet mellan bil och basstation. Appen visar att den har kontakt med bilen, jag kan t ex låta bilen blinka med hjälp av appen.

Det är precis som att man behöver göra något annat med appen för att den, eller bilen, ska vakna till. Någon gång tidigare har det hjälpt att göra en Diagnos. Efter det så fungerade det att aktivera tiduret. Nu efter att jag aktiverade blinkersen så gick det helt plötsligt att aktivera tiduret.

Detta är rent ut sagt förbannat irriterande. Kan tyckas vara ett lyxproblem, men har man lagt ett antal tusenlappar (eller som i mitt fall fått ett ökat förmånsvärde) på en funktion, som dessutom säljaren höjde SÅ till skyarna ("ska du satsa på nå't så är det VOC"), så är det mindre roligt.

Vad göra? Be dem byta styrenhet i bilen som Perra fick gjort? Ska det behövas på en sprillans ny bil för 450 papp? Kräva pengarna tillbaka? Det hjälper bara leasingbolaget, inte mig. Tröttsamt.

Har också fått VOC på Min Volvo nu.

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Perra83
PFA jag känner igen dina problem, segheten och att bilen inte svarar mm. Ja kunde låsa upp och låsa, blinka och tuta med appen. Statusen, på kartan och tripp mätaren, förbrukningen, öppna fönster ingenting uppdaterades.

Jag blir inte alls förvånad om det är styrenheten. Min bil kom igång efter tre verkstadsbesök och ett par omladdningar av mjukvaran.
Användarvisningsbild
av paso
Idag funkar inte inloggning via android-appen, som påstår att lösenordet är fel alternativt att ingen kontakt skapas med server.
Under 1,5 år inget problem med XC70 och iphone, nu under 2 veckor med nya bilen inloggningsproblem flera gånger och inte går det att koppla VOC till MinVolvo heller, va fan är det som hänt? :evil:
Användarvisningsbild
av Phyxius
paso skrev:Idag funkar inte inloggning via android-appen, som påstår att lösenordet är fel alternativt att ingen kontakt skapas med server.
Under 1,5 år inget problem med XC70 och iphone, nu under 2 veckor med nya bilen inloggningsproblem flera gånger och inte går det att koppla VOC till MinVolvo heller, va fan är det som hänt? :evil:
Samma här. Har inte fungerat på hela dagen.
Användarvisningsbild
av Ted68
Ringde och kollade med volvo förut, det var nåt fel på tjänsten ikväll. Det funkade när jag starta värmaren från min mobil i eftermiddags men inte några timmar senare.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kanske dags för Volvo att erbjuda en fjärr till värmaren till ett fördelaktigt pris nu? De har ju samma fjärr nu som Passat hade iaf till MY10. De fungerar riktigt bra och har bra räckvidd.

Appen är ett bra komplement till fjärr och för en annan som sällan åker hemifrån vid samma tider på mornarna så behövs den startas vid olika tillfällen. Ibland står det får ej kontakt men likväl har värmaren startat ibland när man kommer ut. :/
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema