Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av moffe
Förstås finns det en liten chans att det kan gå fel...då är det inte så roligt att man updaterar den hemma. Sen om något inte fungerar mera... Men man skulle kunna göra updateringarna endast för audio/multimedia grejerna. :)

När jag ägde audin så där updaterade kartadvdna också själva audio/multimedia systemet och audiointerfacet/usbinterfacet updateras på vw/audi med usb sticka som du kan själva ladda ner från deras sida. Det skulle volvo också kunna göra.
av Droopy
moffe skrev:Förstås finns det en liten chans att det kan gå fel...då är det inte så roligt att man updaterar den hemma. Sen om något inte fungerar mera... Men man skulle kunna göra updateringarna endast för audio/multimedia grejerna. :)

När jag ägde audin så där updaterade kartadvdna också själva audio/multimedia systemet och audiointerfacet/usbinterfacet updateras på vw/audi med usb sticka som du kan själva ladda ner från deras sida. Det skulle volvo också kunna göra.

Är förvånad att att man idag fortfarande behöver skivor för kartuppdatering till Volvos RTI, som du säger, ladda ner från hemsida och plugga in borde vara standard idag på en modern bil.

men jag hoppas att utveklingen går åt det hållet att man om tio år inte behöver uppsöka en verkstad för vissa uppgraderingar i bilen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Hmm, uppdateringen till Sensus 3.0 kurerade egenheten att min radio ville hänga sig på en frekvens ibland. Men nu upptäckte jag att möjligheten att styra navigator och telefon med rösten har istället försvunnit. Trycker jag på röstkommandoknappen i ratten så tystnar radion några sekunder, men inget "dags att tala"-pip kommer och inte lyssnar den på vad jag säger heller.

Ni andra, har ni röststyrningen i behåll?
av Tobbev
apersson850 skrev:Hmm, uppdateringen till Sensus 3.0 kurerade egenheten att min radio ville hänga sig på en frekvens ibland. Men nu upptäckte jag att möjligheten att styra navigator och telefon med rösten har istället försvunnit. Trycker jag på röstkommandoknappen i ratten så tystnar radion några sekunder, men inget "dags att tala"-pip kommer och inte lyssnar den på vad jag säger heller.

Ni andra, har ni röststyrningen i behåll?
Fick uppdateringen idag. Testar imorrn.
av perhall
Skulle ju spara ganska mycket dyr verkstadstid åt Volvo också om man så fick välja att ladda ned ny mjukvara själv! de som vill får det på service, de som är ivriga gör det hemifrån. Många tusen verkstadstimmar sparade åt Volvo där.../PH
av moffe
True that... håller helt med. Konstigt att de inte gör så.
De sulle spara många tusen timmar där. Åtminstone updatering av Sensus och sådant som inte är så "känsligt".

Håller på och installerar nya kartorna som bäst, märkte vid skiva 3 att hela sensus hängde upp sig. Inga knappar fungerade, mittiallt så startade den om(alltså troligen crashade). Undrar om det var på grund av kartupdateringen eller helt "vanlig" i sensus. :roll:
Senast redigerad av 1 moffe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Efter att ha tagit igen sig över natten kom bilen på bättre tankar. Idag fungerade röststyrningen igen. Får se om det håller i sig...
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 30
Cigg-uttag maxström?

Hej, Funderar på att skaffa en hyfsat krafti[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]

Vet f*n inte hur det står till i huvudet p&a[…]

Ingen respons vid gaspådrag