Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av engrogg
Dear Mr. Englund,
Thank you for sending us the VIN number of your car.
First of all, we would like to apologise for the belated answer.
Unfortunately the problem remails and we have no clue on when the issue can be solved. Sorry, again, for this
If you have any questions or comments, please do contact us in reply to this mail.

Kind regards,

Volvo MapCare™ Customer Contact Centre

International Toll Free Number: 00800 3737 4627

Är ju liiiite försenande...
av engrogg
Nytt svar idag=)

Dear Mr. Englund,

Thank you for your email.

We would like to inform you that it seems that the delivery of the new update for the Denso HDD system will be done during next month.

If you have any questions or comments, please do contact us in reply to this mail.

Kind regards,

Volvo MapCare™ Customer Contact Centre

International Toll Free Number: 00800 3737 4627
av Tobbev
Du kan ju låna mina skivor om du vill. Vart i Göteborg bor du?

/Tobbe
Användarvisningsbild
av apersson850
Man kan ju undra om produktionskapaciteten är bland de som påverkats av tsunami, översvämmningar eller sånt? Annars kan man fråga sig hur svårt det kan vara att göra några skivor?

Varför gör de inte som Garmin, som slutat skicka ut skivor och istället har en speciell nedladdningstjänst. Numera har ju nästan alla tillgång till internetförbindelse som tuggar hem ett antal gigabyte på rimlig tid. Dessutom har de en sån där nedladdningsclient som kan fortsätta där en nedladdning ev. avbröts, så det är ingen katastrof om det blev ett tillfälligt stopp heller.
I detta fallet får man förstås normalt tillverka sina egna skivor, men det vore ju inte nåt slags raketforskning av Volvo att göra det möjligt att uppdatera från ett USB-minne också. Sådana finns ju i rejäla storlekar idag, så det är inget problem att skaffa sig, om man vill.
av perhall
improwise skrev:Ni som har inbyggd navigator (får det snart), hur väl står den sig eg mot fristående? Det är ju skönt att slippa en massa sladdar och sånt men 5 timmes uppgraderingar vi DVD osv känns ju rejält 90-tal jämfört med fristående eller iPhone/Android baserade.
Jag tycker att den inbyggda är mycket bättre och att det är apfult att ha en lös. Tyvärr har jag en lös just nu (Navigon 70) med pekskärm, föga trafiksäkert... har bytt den en gång men den är inte alls i paritet med en inbyggd. Anledningen till att jag inte köpte en inbyggd är att jag har en sen MY11 och de skulle just sänka GPS-priset från 20 till 9... och 20 ville jag inte betala/PH
Användarvisningsbild
av petkas
en sak kan iaf säga,den hittar,skulle tar o hämta en hundvalp förra månad o sökte först men eniro så att jag skulle hitta dit,fick fram en prick mitt i ingenstans(en bondgård),då tog jag och skrev ner GPS-koordinater och slog dom in i sensusen/gps sen var det bara att gasa i väg,och apparaten tog mig fram till deras ytterdörr det kallar jag pricksäkert,hade aldrig hittad dit utan sensus(gps det var minst hundra gånger "tar första till vänster och sen andra till höger" och massvis med små grusvägar mitt i ingenstans,så jag är nöjd vad det gäller gps och hela sensus systemet. :-)-)
Användarvisningsbild
av apersson850
Visningen av kartbilden är elegantare och smartare i min Garmin nüvi 3790 än vad det är i den inbyggda RTI/Sensus. Att ha touchskärm underlättar också när man ska ange adresser och sånt. Men det är ju enklare och elegantare i själva bilen att ha en inbyggd. Dessutom är Volvos röstkommandofunktionalitet mycket bättre än Garmins, så man behöver inte knappa så mycket på skärmen heller.
av danli
Följde upp senast förra veckan med dels Volvo Personbilar och Navteq om kommande uppdatering.

Beskedet från Volvo PV produktchef är att uppdateringen har stoppats änsålänge 2 ggr under hösten, bla pga problem med programvaran.
Och enligt senaste planen skullle RTI uppdatering komma ut i Januari till de med Sensus.
Volvo PV vill inte ta på sig något ansvar för förseningar/uteblivande av uppdatering i år. Man hänvisar till man köper 2 st uppdatering av Navteq men det är inga utlovade leveranstillfällen från varken Volvo PV eller Navteq.
Volvo PV kunde inte heller säga hurvidare själva kartan i uppdateringen kommer vara enligt ursprungsplanen baserad på Navteq Q1 2011 elller senare version pga förseningen. Har inte kunnat få svar ifrån Navteq på denna fråga.
Det finnns risk att Navteq kommer släppa 2012's version till sommaren, tyvärr kan det innebära nya kunder får sina två gratis uppdatering inom loppet på få månader.

Tycker vi kunder måste börja ställa krav, vi betalar trotsallt en bra peng till volvo för att få lite mjukvara i bilen.
Volvo PV har som sagt ingen avsikt att kompensera deras kunder i detta fallet.
Har frågat Navteq och fått beskedet att frågan är skickad vidare, det minsta man tycker de borde se till är att erbjuda ytterliggare uppdatering gratis, särskilt om det kommer två tätt på varandra.

Själv har jag sett fram emot att uppdateringen då den skall innehålla svenska fartkameror, vilket minskar behovet av trixa med POI.
av Steff 99
Håller med till 100% ..Volvo har missuppfattat att det är de som säljer ett integrerat Nav.system med kartuppdateringar.
Att då Volvo hänvisar till en leverantör som Volvo gjort en upphandling ifrån, är ett sätt att försöka smita från sitt ansvar.
Nu är det ändå så att det är återförsäljaren som är konsumentens ingång så det är bara att ställa kravet på säljaren som i sin tur får ta Volvo...men som köpare skall man inte jaga Volvo.
Jag skall driva detta mot ÅF där jag köpt bilen och kräva svar eller kompensation.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 29

Ok, så jag kan dra 300 kg mer jämf&ou[…]

Tyärr har du nog mer än ett fel. har du […]

Vilken packbox ?

Det är samma.

B200ft svårstartad