Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Vad bra att det går att fixa och det är ju vad de lovar. Men jag har åkt runt till flera ställen i Spot Repair-kedjan bl a och det slutar alltid med "vi måste ta hela skärmen". Men det kanske var min skada som var för stor...

Dock noterade jag på inbytestest av min bil att testaren inte kommenterade eller märkte de delar som var omlackade. Kanske de inte bryr sig om sånt. I Tyskland är de hårda med sånt när man byter in.../PH
av Steff 99
Vet inte hur det ser ut i Stockholm, jag finns i Göteborg, jag blev också tvecksam till om den jag lämnade in till, tillhör någon kedja eller om han är fristående.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det finns ju folk som är väldigt skickliga. Jag har t.ex lagat 4 (tror jag det är) dörruppslag. Där folk har slängt upp dörren i mina bilar och sen bara struntat i att säga till. Har anlitat samma kille varje gång (dock via ett annat företag). Grymt duktig på att trycka ut bucklorna från insidan! Är helt omöjligt att se att man har haft ett uppslag. Det är en kille som olika bilåterförsäljare bokar in t.ex någon dag i veckan. Så kommer han dit och gör lite beg.bilar och kundbilar som behöver fixas. Är väl kanske samma sak med han som gör "spot repair"?
Användarvisningsbild
av StringerBell
perhall skrev: Dock noterade jag på inbytestest av min bil att testaren inte kommenterade eller märkte de delar som var omlackade. Kanske de inte bryr sig om sånt. I Tyskland är de hårda med sånt när man byter in.../PH
Att försäljare knappt orkar ta sig utanför byggnaden för att titta på skicket på bilen för inbyte är ett känt fenomen.
av Robertson
Bild
- Edit - Provade att lägga upp en bild via iPhonen och Tapatalk...
Senast redigerad av 1 Robertson, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Där har du en bra räckvidd! :)

Testade idag vid lite olika hastigheter. 82km/h på farthållaren och plan, fin väg (Four-C i comfort och bara glider) så visar färddatorn 6.0l/100km. Motorväg i 125+, landsväg och lite stadskörning (blev totalt ett par mil) slutade på 0.84 enligt färddatorn.

Den är betydligt snålare än S80 V8 awd! (gäller S60 T6 awd)
av Robertson
Mitt första videoklipp. Får ursäkta den dåliga focusen.
[youtube]wxE464JFfs4[/youtube]
av zenden
Så har jag hämtat ut min S60 T3 R-design!

Avverkat ca 25 mil och känner mig såå nöjd!

Intryck:

Ångrade länge att jag inte valde 7" displayen men efter att ha pysslat en del med
den lilla är jag klart nöjd...Ett otroligt lyft från HP i S40:n. Ljudkvaliten är helt okej...Finns
det "fade" inställning, någon som vet?!

Motor är ju också ett klart lyft från 1,8F i S40..det var ju en sjuuukt seg bil!

Någon som vet serviceintervallerna? I mitt häfte har man skrivit 20000km för hand men läser man efterföljande
text framgår även 30000km, någon som vet?!

Valde den mörka R-design klädseln...Alltid kört skinn innan men då det är en My11 så fick man ju inte sportstolarna'
med skinn...Stolarna är sköna men jag föredrar helt klar skinnklädsel!
av Torslanda
Kul att höra lite om T3an, hämtar förhoppningsvis min nästa vecka. Måste säga att efter en kortare provkörning med T3an så upplevde jag även denna rätt seg, men prisvärd. Kul att du upplever den som ett lyft jmfrt med 1.8f, får återkomma efter några mil på mätaren.

Velade oxå länge mellan 5'' och 7", tillslut valde jag 7". Likaså velade jag mellan skinn eller tyg då jag beställde en 11a. Det blev skinn tillslut, trots avsaknad av sportstolar. Nu har jag haft lite flyt, då bilen blev en 12a :D

Lycka till med nya kärran, släng gärna upp lite bilder om du har möjlighet!
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: onödig citering
av Robertson
Min skada har nu blivit åtgärdad och jag kan inte se att det någonsin varit en skada på bilen. Däremot smutsade verkstaden ned ratten och dörrhandtaget på insidan, men det kan jag lätt göra rent själv. :-) Återkommer med bilder.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
Vibration i bakvagn xc70

Finns lite luftning osv, men det är ju sjukt […]

Gjorde en service och kontroll av spridarna p&arin[…]

Bygga vevhusventilation?

Tjena! Jag har nyligen köpt en 944 med b230fk[…]

Vi som beställt nya XC60