Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Jag har mer eller mindre kört med ägg under gaspedalen, men tror ändå snittet kommer att sjunka med tiden. Har bara kört upp en tank än så länge...
av ansjo
Och tack förresten :D
av ansjo
:lol: Blir som min gamla 3,2 liters gissar jag :wink:
av Mccartney
ansjo skrev::lol: Blir som min gamla 3,2 liters gissar jag :wink:
Hur känns den 8 stegade automat lådan jämfört med den du hade i xc70?

Är det stor skillnad mellan din T5 motor och din 3.2 du hade innan? Det är väl ungefär samma antal hk i dem?
av ansjo
Nuvarande automatlåda är gudomlig, hade den gamla 6-stegade i både förra och förrförra bilen och känns inte riktigt rättvist att jämföra. Så har man inte kört eller åkt med den nya bör man göra det, med risk att man är fast.
Min nya bil är betydligt rappare, och ligger man i 50 och trampar till känns det som en spark i baken :lol: . Men jag saknar ljudet, främst från den gamla sexan, men även från de gamla 5-cylindriga motorerna.
av ansjo
Lite fler reflektioner nu när jag kört ca 100 mil.
Fortfarande törstig, men mest stadskörning så det är inte så konstigt. Ett litet knirkande från stolen när man svänger och det är lite ojämt, verkstaden kunde inte hitta var det kommer från, avvaktar lite och ser om det försvinner.
En uppdatering fixade VOC, då all data om bilen inte kom till telefonen.
Ett par saker som jag tyckte var bättre på XC70 var parkeringssensorn fram och bak. På XC60 får man komma ganska nära innan den börjar arbeta, lite väl nära många gånger tycker jag.
Även BLIS var bättre när det satt en kamera under backspegeln, trots att den larmade ibland i onödan. Vid omkörningar reagerar den ofta inte alls på högersidan och varnar sent när man blir omkörd på vänstersidan. Nuvarande system är integrerat med backsensorerna...
Beställde även tygmattor, och de var inte alls lika sköna som tygmattorna jag hade i mina XC70. Så allt gräs är inte grönare på andra sidan :roll:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Hur mycket ligger den på i stadskörning? Jag kör också mycket i stan & har en medelhastighet på 37 km/h och ligger på 1.52 liter milen enligt färddatorn:)
av ansjo
Då har jag nog kört lite mer med högre hastighet, 44 km/h i snitt och 1,23 i förbrukning.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo