Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gunner
Jo! Risken är ju något större än stor. att bilen är borta när man är ledig! :) Men det är hon värd! Särskilt som hon verkligen gillar bilen. :) . Det är ju inte så ofta man gör något rätt, i ungarnas ögon!! :roll:
//Mats
av FBeckius
Nu har jag haft min XC60 vea i några dagar. Är otroligt nöjd med valet av XC60 istället för V70. Man sitter som en kung i XC60:n och barnen trivs bra i baksätet. Motorn i sig känns som en riktig pärla. Bra drag redan från låga varv. Den nya manuella lådan känns också betydligt vassare. VOC är en grymt bra funktion.

0,68 i förbrukning enligt VOC efter 28 mil. Men då är det många korta turer under 1 mil. Det var inga problem att rulla på 0,5 i några motorvägsmil.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Testa kör en xc90 då känner man sig som en kung, kör fram till rödljuset ställ dig nära bakom en V70II och man börjar skratta åt den bilen. XC60 är jättebra på många sätt men vilken maffig känsla det är i en xc90 8)
av corzair
Xc90 är väl maffig och cool bland veteranbilarna kanske..
Prova en stor Amerikansk suv eller typ modern range rover alt x5. Då växer din penis direkt kan ja lova!
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Veteranbilarna?? Hyfsat modern är den väl tycker jag (men dom kunde haft sensus i den) den har ju VOC med alla funktioner som -14 års modeller. Starta värmaren med mobilapp etc. sensus har den inte men det klarar man sig utan, krocksäkerhet som fortfarande är bäst, och ett väldigt vettigt pris til vad man får för pengarna! Och den är fortfarande snygg utvändigt speciellt med senaste faceliften! Är inte speciellt förtjust i bmws suvar, dom ser gräsliga ut! Dessutom oprisvärd flera hundra tkr dyrare. Det är Volvos äldsta konstruktion på Volvos nysålda bilar och ändå säljer den mycket mer än Volvo S80 som är en hel generation nyare! :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Otur ;)
av perhall
simonhalmstad skrev:Veteranbilarna?? Hyfsat modern är den väl tycker jag (men dom kunde haft sensus i den) den har ju VOC med alla funktioner som -14 års modeller. Starta värmaren med mobilapp etc. sensus har den inte men det klarar man sig utan, krocksäkerhet som fortfarande är bäst, och ett väldigt vettigt pris til vad man får för pengarna! Och den är fortfarande snygg utvändigt speciellt med senaste faceliften! Är inte speciellt förtjust i bmws suvar, dom ser gräsliga ut! Dessutom oprisvärd flera hundra tkr dyrare. Det är Volvos äldsta konstruktion på Volvos nysålda bilar och ändå säljer den mycket mer än Volvo S80 som är en hel generation nyare! :)
Finns ju VW Touareg för 399 900 med V6 204 hk + AWD + automat, då kan man ju inte längre säga att Volvon är så billig. Touareg är dessutom bättre än XC90 i de flesta avseenden eftersom den är mycket modernare. Håller annars med om att X5 och RR är oförskämt dyra, hamnar gärna 800-1000 tkr med bra utrustning.
Skulle jag köpa en ny SUV fick det nog bli en Touareg.
PH
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det låter också prisvärt, men håller den samma mateialkvalit i inredningen som xc90in tycker det är fin kvalité i den, bara sensus som fattas. Volkswagen prissätter sig alltid under Volvo även när Volvo kommer med en bra kampanj. När en ny V70 T4 -12 kostade från 250 tkr låg wv under det men nu när Volvo ligger på 282tkr för t4, kostar vw passat över 250tkr, verkar som dom alltid kan gå lägre än Volvo i priset spelar ingen roll hur mycket Volvo sänker.
av swemax
Att det inte går att få driver support eller ens adaptiv Cruise är väl den stora bristen och inte sensus

Jag tycker fortfarande att det är en av de snyggare svensson suvarna men det är bara att inse att konstruktionen är riktigt gammal

Tyvärr lär ju den nya bli riktigt dyr
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 39
Dagens Blocket Bilar.

Import 28 ägare nja är nog ingen lysande[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standard[…]