Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Står inget! Kanske är för att det är MY15 och dom inte satt igång med den produktionen än!
Samma för mig,beställde en V60 D4 VEA manuell 18:e mars och fortfarande status 1 för mig. Frågade säljaren för någon vecka sedan och fick besked om slutet på maj, men som sagt fortfarande ingen information på Min Volvo.
20140307 fick jag mail att bilen kopplats till MIN VOLVO, då visades status ETT, leveransvecka 21 och köplats 11000 knappt.
Nu en månad senare köplats 7053 och plats 2 och leveransveckan har krypit ner till 20.
Har pratat med säljaren idag och fick då veta att vår V60 D4 VEA MY14 har specats om till en MY15, MY14 var fulltecknad. Beställde alltså en MY14 i mitten på mars och igår kom dom på att MY14 var fulltecknad och nu får jag en MY15. Men tyvärr vet dom inget om när den kan levereras... "besked om ungefärlig leverans inom ett par veckor" enligt säljaren...
tobhjo skrev:Har pratat med säljaren idag och fick då veta att vår V60 D4 VEA MY14 har specats om till en MY15, MY14 var fulltecknad. Beställde alltså en MY14 i mitten på mars och igår kom dom på att MY14 var fulltecknad och nu får jag en MY15. Men tyvärr vet dom inget om när den kan levereras... "besked om ungefärlig leverans inom ett par veckor" enligt säljaren...
Det gillades skarpt. Jag beställde 7/3. Måste va gränsfall att jag också får en MY15 då :) Gör ju ingenting
uffeg skrev:
tobhjo skrev:Har pratat med säljaren idag och fick då veta att vår V60 D4 VEA MY14 har specats om till en MY15, MY14 var fulltecknad. Beställde alltså en MY14 i mitten på mars och igår kom dom på att MY14 var fulltecknad och nu får jag en MY15. Men tyvärr vet dom inget om när den kan levereras... "besked om ungefärlig leverans inom ett par veckor" enligt säljaren...
Det gillades skarpt. Jag beställde 7/3. Måste va gränsfall att jag också får en MY15 då :) Gör ju ingenting
Vi beställde 18/3. Såg du ingen köplats på Min Volvo igår så finns det nog en "risk" för att du också blir omspecad till en MY15. :)
Just nu går det inte att logga in på Min Volvo, "Stängd för underhåll" så vi får väl se om det finns mer info imorgon.
Jag lade en beställning idag på en V60 D4 AWD, kommer förmodligen få uppgifter om att kunna följa den i början av nästa vecka.
Prel. trolig lev tid från säljaren var enligt honom i början Juli.
Får väl se helt enkelt.

Skall bli intressant att gå från en XC60 D3 AWD man. till en V60 D4 AWD aut.
Fick precis ett mail med info om att min nybeställda bil kopplats till mitt konto.
loggade in och ser att prel. byggvecka är v.21 och beräknad leverans är v.24.
Leveransköplats 8330, total kölängd 12185

Usch, nu skall man gå och vääänta.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]