Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Till min också. Men jag får vänta med nertankning.. wifit jag har har i Ukraina är väldigt instabilt.. lyckas inte ladda ner. :(
Användarvisningsbild
av joel80
Ja men vem är leverantör av temperatur nu istället? Kan man se det?
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja fick igår hem en för mig ny bil. V60 D4 -13. VOC ringdes upp hos Volvo handlaren och dom såg som vanligt en massa live info om bilen.
På eftermiddagen fixade ja volvo id mm. för att få tillgång till nya bilen i voc appen. C30:n finns där sedan ett par år snart. Allt gick som det skulle.
Väl inne i appen så ser det till en början bra ut men inte då. Mätarställningen är fel, positionen, km till tom tank, stängda fönster och dörrar.
Allt ja ser är gammal info från någon dag tillbaka. Att direktstarta dieselvärmaren gick faktiskt. Appen får ingen kontakt står det i mobilen. Ingen skillnad mot min volvo på nätet.

Nu har ja iofs inte ens haft bilen i ett dygn än så det kanske hoppar igång el va tror ni?
Användarvisningsbild
av joel80
Avvakta någon dag och se om det kommer igång.
Jag skulle också aktivera körjournal-biten. Då kan du se om det skulle missa några resor och om det finns något samband med var du ställer bilen. Allt går ju via 3g och GPS. Kanske är så att det är dålig signal där du parkerat.. Fast att du fick igång värmaren tyder ändå på att du har viss uppkoppling...
Användarvisningsbild
av Thorssa
Tillförlitligheten på VOC är under all kritik. Det händer mig ofta att appen inte får kontakt med bilen. Har hämtat ner heater start som fungerar nästan jämt.
Användarvisningsbild
av joel80
Verkar vara problem för vissa.. men jag har en väldigt hög tillförlitlighet på min app/bil. (Använder samsung s4)
De få gånger jag inte fått kontakt är det ofta att den stått längre än 3 dagar.. nån gång ibland får jag inte kontakt ändå, men då funkar heater start om det är det jag vill åt.
Första månaderna jag hade det var det lite mer problem (föt ett år sen..), då gick det ner nån gång per vecka, men kom igång rätt fort igen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]