- lör 08 nov 2014, 20:32
De har meddelat att de kan lackera om plastdetaljerna men garanterar inte att resultatet blir bra. Har tackat nej och meddelat att jag i stället vill ha nya plastdetaljer i samma kulör som bilen i övrigt.
Har upptäckt att alla Volvo bilar i Chrystal White har samma defekter.
Har jag inte funnit så här kraftiga kulörskillnader på några andra märken.
Kan vi göra en gemensam sak av detta? Det är som ni säger en för stor defekt på en bil för 500000:-
Är mycket förvånad att Volvo inte gjort något åt detta ännu !!
Tänkte ringa Volvo support på 020948080 och prata med dem.
MartinS skrev:Hej, har en Volvo XC60 2014 i samma färg som ni, har reklamerat färgdefekterna till min volvohandlare.FSandstrom skrev:Jag tycker generellt att det är problem med kulörskillnaden (iaf "upplevd" kulörskillnad, gissar att glansen spelar roll) mellan plåt och plast och det syns mer på 60-modellerna än 70 modellerna pga att skarvarna ligger på andra ställen. Framförallt blir de skitiga på olika sätt.Så är det absolut, speciellt bakkofångaren på xc60 har en väldigt udda vinkel mot karossen under bakljusen vilket gör att den allt som oftast ser ut att ha en annan färg, då framförallt på färger som ändrar ton i olika ljus.
De har meddelat att de kan lackera om plastdetaljerna men garanterar inte att resultatet blir bra. Har tackat nej och meddelat att jag i stället vill ha nya plastdetaljer i samma kulör som bilen i övrigt.
Har upptäckt att alla Volvo bilar i Chrystal White har samma defekter.
Har jag inte funnit så här kraftiga kulörskillnader på några andra märken.
Kan vi göra en gemensam sak av detta? Det är som ni säger en för stor defekt på en bil för 500000:-
Är mycket förvånad att Volvo inte gjort något åt detta ännu !!
Tänkte ringa Volvo support på 020948080 och prata med dem.