Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xerys2013
Perra83 skrev:Dessa dagar när VOC inte funkar då vill man bara bli av med skiten. Va dött igår oxå.
Som tur är så är dessa dagar lätträknade.

Samma skit som när comhem inte funkar, frustrerande så klart. Men då finns ju alltid möjligheten att starta den manuellt.

Har man en gång haft det så tror jag inte man vill vara utan VoC. Samma sak gäller väl om man har en polare som har det och vet nyttan med det.
Tror det är här för att stanna! Fan, bara körjournalen e ju värd att betala en hungrig/mån för. :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Med VOC borde även direktstart via nyckeln hänga ihop.

Dagarna är lätträknade men ändå. Värre vore det om bilen inte startade tio dagar/år.
av stavas
Perra83 skrev:Med VOC borde även direktstart via nyckeln hänga ihop.

Dagarna är lätträknade men ändå. Värre vore det om bilen inte startade tio dagar/år.
Kan man inte direktstarta värmaren med VOC:en (mha mobilen)?
Användarvisningsbild
av joel80
Jodå.. fast efter 3 dagar med bilen stillastående går det inte så bra.. bilens mobilabonnemang går ner i nått viloläge och kopplar bara upp sig en gång i timmen. Så om man inte lyckas tajma just den där uppkopplingen kan det ta 59 minuter innan värmaren faktiskt startar. Däremot kan man ju ställa in en tid när man vill att VOC ska starta värmaren, men man bör skicka timer-tiden typ 1:30 tim innan start för säkerhets skull.

Jag skulle gärna se att dom ökade tiden för vila någon dag till. Jag har flera gånger haft problem på måndag morgon då jag ibland jobbar hemifrån på fredagar... då står den mer än 3 dagar och hinner gå ner i vila. Glömmer jag ställa tiden på söndag-kväll kan jag inte via mobilen få igång den vid frukostbordet när jag ser hur kallt det är ute utan måste gå ut och starta den manuellt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Den där fjärren ser ju likadan ut som en vi hade till förra passaten och den klarade 600m (vid fri terräng), kan 20m verkligen stämma då? Visst kan det vara en svagare sändare i. Eller har jag fått något om bakfoten? :)

Förövrigt undrar jag om det endast är jag som har problem med att starta värmaren i voc? Ca 50% av gångerna går det inte att logga in, ibland startar värmaren och ibland står den bara och tuggar. Ja jag har provat att själv vara ansluten till Wi-Fi och inte samt med andra operatörer, andra telefoner, många olika platser och olika tider på dygnet. Volvo säger att de inte hittar något fel också.

Bättre att skicka med en fjärr till varje bil så man kan välja hur man ska starta istället. 4800 kr skulle det kosta senast jag frågade att köpa till en fjärr och det är inte rimligt enligt mig oavsett vad bilen kostar att köpa ny. Men ja voc är ett mycket bra komplement till fjärr om man är långt borta och inte vet riktigt när man kommer till bilen. Då det går logga in vill säga. :P
Användarvisningsbild
av joel80
Usch.. låter jobbigt. För mig funkar det så gott som alltid (bortsett från 3-dagarsproblemet) att logga in och skicka kommandon eller läsa/exportera/redigera körjournalen.

Bor du på ett ställe där det kan vara dålig täckning för datauppkopplingen på din bil? Irriterande att inte veta vad som är fel.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja det är rätt trist, så därför saknar jag min fjärr :D Hittar inget samband alls. Använder sällan den där jag bor pga garage men väl på en massa olika platser med bättre och sämre täckning. Bilen ska snart in på service, för tjöta lite till på dem. :)
av Primus
Micce1980 skrev:Den där fjärren ser ju likadan ut som en vi hade till förra passaten och den klarade 600m (vid fri terräng), kan 20m verkligen stämma då? Visst kan det vara en svagare sändare i. Eller har jag fått något om bakfoten? :)
Visst är fjärren till värmaren i Passaten imponerande? Jag parkerar bilen på andra sidan ett litet berg med flera hus emellan och ett avstånd fågelvärden på ca 300 m och den startar värmare..:)

Det där med vila låter ju knepigt. Det går inte att manuellt ställa in?
Användarvisningsbild
av joel80
Nej tyvärr.. men det är flera som skickat in förslag till volvo att ändra det. Är ju en mjukvaruåtgärd som behövs. Anledningen att dn går ner i vila är såklart batterianvändning, men då skulle jag hellre se en batterivaktfunktion där den går ner i vila först om batteriet har låg nivå.
av pasten
Hur startar man värmaren i bilen (V60-12) manuellt när man har VOC. Har inte hittat detta!?
På Frugans C30 är det med i menyn för färddatorn, men icke i V60n?

VOC har inte funkat de senaste dagarna nu. Lika för alla?

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]