Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Till och med Volvo S80 lastar mer i volym än vad V60 gör totalt. :) ändå köper ingen S80 :roll:
Användarvisningsbild
av Perra83
simonhalmstad skrev:Till och med Volvo S80 lastar mer i volym än vad V60 gör totalt. :) ändå köper ingen S80 :roll:
Så har ja sagt till min sambo. En något lite sänkt S80 med tonade rutor och stora fälgar. Inga fel alls!
Ibland vill man lasta lite och då är en kombi oslagbart.
av perhall
farmerswalk skrev:Jag hade V70 2.5 ft -11 förut och V60 D4 awd-14 nu och jag upplever inte att bilen har högre ljudnivå i kupén.
Du hade en R-design gissar jag? EN riktig bullerburk med sportchassi och 18" Pirelli-däck, tyckte verkligen den var mycket bullrigare än min tidigare V70II 2,5T MY08.
PH
av perhall
V60 förhåller sig ungefär tilll V70 som 3-serien gör till 5-serien. BMW 5-serie är inte särskilt kul att köra, den är stor, klumpig och tyst. Får aldrig samma närvaro i körningen som med en 3-serie, oavsett set-up. Samma med V70 och V60. V70 R-design är ju inte särskilt mycket roligare, däremot mindre komfortabel. Tycker att det är en god idé att växla ned till en V60 om man gillar bilkörning. Funderar på att köpa en mindre bil själv av samma skäl (335i är oändligt mycket roligare, och klart mindre komfortabel, än 535i...).
PH
av Gourmand
Största nackdelen med V60 är att man får klaustrofobikänsla i bilen. Minimala fönsterytor, eländigt hög midjelinje och det extrema bakpartiet, som effektivt tar bort bakåtsikten. Står man ut med allt detta, så kan väl en trendbil som V60 vara helt ok.
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Jepp, jag hade r-design..... Jag gillar v60 skarpt utom vissa små irritationsmoment som t.ex bakåtsikten... Om polestar fortfarande ger över 50 hk till min motor så vette fasen om jag inte hoppar på det. Tror att jag kommer gilla den ännu mer till vintern.... :-D
Användarvisningsbild
av Perra83
farmerswalk skrev: Om polestar fortfarande ger över 50 hk till min motor så vette fasen om jag inte hoppar på det. Tror att jag kommer gilla den ännu mer till vintern.... :-D
RICA ger 245hk 500Nm :-)-)

Det är väl ett par stycken här som kör på det.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Gourmand skrev:Största nackdelen med V60 är att man får klaustrofobikänsla i bilen.
Kan bara hålla med! Jag har kört v70 i lite olika modeller men kör nu v60 och det är stor skillnad just när man kliver in i bilen och börjar köra. Fast nu tre månader senare har jag vant mig :)
Användarvisningsbild
av Lazy
Kör en hel del V70 hyrbilar och äger en V60 själv och när det gäller sikten så håller jag med om att där är V70 mycket bättre, även när det gäller "tyst i kupén", "lasta i bagaget", V60:in "lite roligare att köra", "sportigare" och snyggare tycker jag.
av VolvoGoaT
Jag är inne på samma sak fast mitt fall är att våran v70II knappt används så det vore roligare med en v60 T6 awd vid sidan av istället, frugan har en renault megane som vi åker i om vi ska ta längre sträckor eller om vi ska någonstans och jag har en pendlarbil som ja åker i till jobbet. Anledningen till att jag vill byta bort min V70II är att jag vill kunna få ett leende på läpparna när jag trycker på gaspedalen :-D men den v60 T6 awd 2015 som är på Blocket som jag är intresserad av har gått 18000 mil, är det något man vågar byta till sig?

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]

Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]