Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rojo8515
Vad är det för sportluftfilter du pratar om?

Jag hade 2,4 D med 163 HK (vilket på My 2010 AWD är nya D5 dubbelturbo som är strypt elektroniskt) och fick 225 HK efter polestar uppgraderingen. Det märktes skillnad förstås, fast den gick ju väldigt bra redan innan. Faktiskt blev den något snålare vid lugn landsvägskörning, men det försvinner förstås när körningen blir lite mer inspirerad....
av johbe
Även jag har funderat på detta, Polestar alltså.

För mig är det nog mest en ego-grej men om jag kan motivera det med upplevelsen känns det bättre :D

Det blir till att försöka hitta en demobil och provköra helt enkelt. Handlarn har en XC70 D5 (med polestar) som kanske kan ge något slags indikation, liknande vikt på bilarna även om det inte är samma-samma.

/J
av s802,5T
Hej! Håller med dig! Är också nyfiken. Jag hämtar ut min i morgon med polstar från första start! Kört 15 mil nu, den skjuter helt klart på bra mycket mer än original! Jag är nöjd!
Senast redigerad av 1 s802,5T, redigerad totalt 0 gånger.
av johbe
Hade jag haft en D4 hade jag inte tvekat, ~60 extra hk för 9200kr är inget svårt beslut.

Däremot är +15hk för 9200kr svårt för mig att motivera. Ökningen är inte ens 10%. :(

/J

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?