- tor 15 aug 2013, 11:29
#778957
PFA skrev:Jag ska byta tjänstebil till årsskiftet och det står mellan en BMW 520d Touring och XC60. Men jag vill inte ha en XC60 FWD manuell, vilket är ett måste i dagens läge om jag vill ha en D4 som ska klara utsläppsgränsen i bilpolicyn. Vill ha en AWD med automat. Därför är jag också väldigt intresserad av när den nya motorns släpps. Säljaren vet knappt någonting i nuläget, men vecka 40 ska det tydligen komma mer info, vilket är i senaste laget om jag ska kunna ha en bil till årsskiftet. Någon som vet om det kommer en VEA-diesel kring 170 hk och som klarar under 150 i CO2 med automat? Frågan är i så fall i vilken bil den motorn kommer att sitta i först...och när..och om den nya automaten kommer samtidigt...?Nu är ju det här helt OT men i mina ögon låter en 520dT som ett självklart val framför XC60. Vad gör att du luta åt XC60..?
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,