Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Nej inte på XC60
av Petzzon
juta skrev:Ok, tack för infon. Då låter inte som att motorn är en deal braker så att säga. Jag blir snart tokig på alla dessa val. Är inte säker på Aut längre heller då jag egentligen inte är en aut-kille. Prioritera nog heller billigare ägande. Det jag är säker på är Summum, BE, klimatpaket, D4, resten är en öppen historia.....Trodde inte det skall vara så här svårt att köpa ny bil :)
Välj inte automat om du tvekar, den drar betydligt mer bränsle. Tänk dock på att dragvikten blir sämre med manuell 1800kg istället för 2000kg.

Jag personligen väljer Automat alla dagar i veckan både för bekvämlighet och för att får dra husvagnen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag trode jag skulle gilla automat men tycker verkligen inte om det, kundr jag välja manuell skulle jag göra det alla dagar i veckan. Välj manuell om det känns rätt!
av juta
Det lutar mer åt manuell nu igen :) känns bättre att lägga pengarna på AWD. En annan sak jag tänkte på var summum och då skinnklädsel är det verkligen så bra med tanke på att det blir väldigt varmt på sommaren och kallt på vintern. Hur tänker ni där?
av Lövet
Komplettera med tonade rutor så minskar problemet markant
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag ser inga problem med skinnet avseende kyla eller värme, fungerar helt ok, med mörka rutor om det gör någon större skillnad.
av juta
Nu har jag kommit ett steg närmare slut spec tycker jag, det ser ut enligt följande

D4
AWD
Manuell
Summum BE
Klimatpaket
Tonade rutor
Drag

Ev lägger jag på VOC men vi får se blir att sova på saken :)

Tobias

12.000mil så är den knappt inkörd.[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]