Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vadfinns
swemax skrev:Byt ut elnedfällbara mot nåt vettigt

Hur ofta fäller du nackstöden?
Det var något jag lade till i efterhand efter att ha provat det på en bil. Tyckte det var riktigt bra och det kostade en tusenlapp så det var det värt.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag fäller alltid nackstöden när jag kör utan folk i baksätet. Vilket är större delen av tiden. Måste ut och dra i en stropp i V70, men i XC70 går det med knapp. Smidigt.

Jag skiter också i vad man får för utrustningen när bilen någon gång ska säljas. Jag köper det jag själv vill ha, inte något som är anpassat till vad någon annan ska ha sen någon gång. Förra gången jag köpte ny bil blev det inte ens någon annan. Jag slet ut den själv.
av perhall
Tycker också man ska köpa det man vill ha i första hand.
Men TS undrar om det saknas något, det låter lite som då något som kan ses som nödvändigt senare.
Jag skulle t ex inte rekommendera någon att köpa en ny dyrare bil utan xenonljus, även om personen säger att "ljuset spelar ingen roll för mig". För det gör det, om man nu inte bara kör inne i stan dagtid..
PH
av vadfinns
Jodå jag köper den bil jag själv tycker om i första hand
även om det självklart inte gör något om bilen är säljbar i nästa led
om något år.
Jag tänkte mer på om det var något 'viktigt' som jag inte beställt, förutom då Awd och automat som
är viktigt för många.
av s6025t
Ett riktigt reservhjul för 700kr skulle jag lägga till har man fått en rejäl punktering så går det inte laga med reparationssatsen som är standard i bilen

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]