Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80V8AWD
Någon som har testat och kan ge oss en rapport på om det är lika innovativt som det verkar? Jag är väldigt förhoppningsfull!
Användarvisningsbild
av Frode60
Hei, jeg skal hente min nye xc60 2014 d4 awd til uken, så skal jeg teste ut de aktiva helljus pluss alt annet utstyr :)
av RCE
Har haft min XC60 MY14 några veckor nu och de aktiva ljusen fungerar riktigt bra. Men visst finns det saker som man önskar kunde vara bättre.

Bränsleförbrukningen ligger inte i närheten av 0,53 hur man än kör. Ingen katastrof precis, men såväl Volvo som säljarna borde kanske tona ner snacket om den låga förbrukningen.

Önskade att man kunde få en stor klocka på mediadisplayen så att även de i baksätet kan ha koll på tiden.

Varför har man inte fyllt ut tomrummet i de integrerade slutrören så som alla andra biltillverkare på marknaden valt att göra??

Varför, varför, varför kan man inte avaktivera Start/Stop under inställningar??!! Nu måste man trycka på den förbenade knappen varje gång man startar bilen....det är vad jag kallar för "mental härdsmälta" !!

...bortsett från detta (främst de 2 nedersta sakerna), är jag riktigt nöjd (väntar dock på varning om låg batterispänning)! Framförallt är den riktigt snygg i svart met. Summum och fabrikstonade rutor.
av therep
Om du kan tänka dig att köra med sportläget på lådan så stängs start/stop av automatiskt när du lägger i "S".
av RCE
therep skrev:Om du kan tänka dig att köra med sportläget på lådan så stängs start/stop av automatiskt när du lägger i "S".
Jag har manuell låda eftersom min fru vägrade automat.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Är supernöjd med det aktiva helljuset, verkligen kanonnöjd med det, är ett tillval som rekommenderas 7000kr kostar det. :)
av S80V8AWD
simonhalmstad skrev:Är supernöjd med det aktiva helljuset, verkligen kanonnöjd med det, är ett tillval som rekommenderas 7000kr kostar det. :)
Hm.. Är det inte så att aktiva helljuset bara finns tillgängligt om man väljer Driver Support-paketet och då ingår utan extra kostnad, eller är jag ute och cyklar?

Har du lyckats få någon att blinka i tro om att du inte har bländat av? (vilket du egentligen inte har gjort iofs ;))
av swemax
Jag har nu hunnit testa

Fungerar riktigt bra

Det verkar som "det" släcker ner halogen helljuset men behåller xenonet uppflippat och maskar det
Känns nästan lite surrealistiskt
Fick ganska många möten 8-10 st och ingen blinkade

Däremot maskades en fläng ny vit reflexskylt en liten stund tills systemet begrep att det var en skylt
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]