Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av birdmag
Hoppas det är ok att låna tråden lite till. Jag är i köptagen kring en XC60 och har också fälgfunderingar. Jag kommer sannolikt att välja Saville grå (kompromiss med övriga beslutsfattare) tillsammans med summumpaket och valet för mig står mellan orginalfälgarna Pan alternativt att beställa sportpaket och få med 19" Fenrir som jag förstår är lite mörkare i nyansen. Min fundering kring fälgvalet rör främst om nyansen på fälgarna passar ihop med alla silver/kromlackade detaljer på en summum eller om det bara ser rörigt ut? Är det någon som sett fälgarna live och kan ge ett utlåtande eller t o m har bilder?
av tornblad
Här kommer en bild på min Savile Grey med Fenrir. Är dock väldigt sugen på att sälja dessa fäljer och köpa en omgång Candor Mattblack 20... Så

Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
Fenrir är ju ganska slätstrukna, det är en fälg liksom, varken mer eller mindre. De 20" fälgar volvo har ser ju grymt mycket trevligare ut på XC60 än de mindre och enklare fälgarna, förutom Ixion som jag inte tycker fungerar alls på XC60.
av tornblad
Håller helt med. Fenrir är en fälg. Då kan man lika gärna göra på Zephyrus som ser nästan lika stor ut (som en synvilla)...
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag föredrar ljusa fälgar, men det är ju jag det och det är ju en smaksak. Candor finns inte i silver va?

Själv har jag Talitha i silver på min XC60, det tycker jag funkar otroligt bra. Kul med en fälg som inte så vanlig också, jag har inte sett dom i silver på någon annan XC60 på vägarna.
av volvoc70cab
Min personliga inställning angående fälgar är att de ska vara så små som möjligt. Har 17" på vinterdäcken samt 18" på sommardäcken. Ångrar valet på sommardäcken. Istället för 18" skulle jag nöjd mig med 17". Dessa däck ger en mjukare gång (komfort). Vill att däcken ska ge maximalt med komfort. Det är trots allt komforten som får gå före utseendet . Jag ser ju ej fälgarna när jag sitter i bilen samt har inget behov att visa upp mig för bilisterna runt mig på bekostnad av komforten..
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Oftast får man ju bättre väghållning med större fälgar men visst det kostar ju mer än orginal.
av CHSC
Blir lite nervös att jag tycker 20" fälgarna jag betsällt till min XC60 blir stötiga. Är dessutom van vid 16" på min nuvarande V70.
Användarvisningsbild
av MartinS
CHSC, oroa dig inte. 20" på en XC60 är ungefär som 17" på en V70.
D24tic pump

Tjena, har en 760 d24tic som fuktar runt pumpen, s[…]

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]