Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Ang. D3 vs. D4 vs. D5. Jag som gärna kör lite aktivt och "gillar att varva" skulle välja en D5 (prisskillnaden är för V70 inte längre stor). Men D3 och D4 går mjukare och tystare. Är man aldrig eller sällan över 3000 r/m och inte kör sportigt är det bara fördelar eg. med D3 och D4. De går tystare och mjukare samt snålare.
PH
av devvan
perhall skrev:Ang. D3 vs. D4 vs. D5. Jag som gärna kör lite aktivt och "gillar att varva" skulle välja en D5 (prisskillnaden är för V70 inte längre stor). Men D3 och D4 går mjukare och tystare. Är man aldrig eller sällan över 3000 r/m och inte kör sportigt är det bara fördelar eg. med D3 och D4. De går tystare och mjukare samt snålare.
PH
Förstår precis vad du menar - jag delar samma körsätt, men den här gången får jag kuva mina begär för att istället blidka plånboken! :)
Tycker ändå att det är lagom kräm i en D3 - den har vett att flytta på sig, fast man kanske inte ska ställa upp i ett drag race ;)

//E
av Monchichi
Jag provade D3 häromdagen och måste säga den var riktigt bra. Inget fartmonster men långt ifrån slö. Den hade kraft när det behövdes om än på ett lugnt sätt.
av devvan
Bilen levererades idag, tisdag den 9e juli och jag kan bara säga att jag är mer än nöjd. Bilen går som ett spjut trots den "klena" motorn. Dessutom verkar den inte vara särskilt törstig. Enligt färddatorn ca 0,55 (5,5l/100km). Får se vad pumpen säger om någon månad! :)

Fick även med elvärme i ratten som låg med i klimatpaketet när jag beställde. Ska bli trevligt att se till vintern om det ger positivt utslag ;)

Beställning - slutet v20
Orderlagd - v22
Steg 2 - v25
Steg 5-7-8 - v27
Leverans - v28

Totalt lite drygt 7 veckor efter lite tjat hos leveranschefen ;)
Minus 2 veckor som det tog beställningen att gå från mig via ÅF/tjänstebilsansvarig till Volvo. Helt OK!

//Eric
av kawwe
Tralalala

Fick min bil idag och jag beställde den v20 och leverans idag. Helt oki fart på produktionen ;)

Dock ångrar jag att jag inte la till sport stolar på konfigen. Men allt som allt är jag mycket nöjd. Vart en

Volvo v60 D4 Summum,

Business Pro
VOC

//Kawwe
av devvan
kawwe skrev:Tralalala

Fick min bil idag och jag beställde den v20 och leverans idag. Helt oki fart på produktionen ;)

Dock ångrar jag att jag inte la till sport stolar på konfigen. Men allt som allt är jag mycket nöjd. Vart en

Volvo v60 D4 Summum,

Business Pro
VOC

//Kawwe
Härligt, grattis till bilen! :)
Då har du lite mer lull-lull än jag. Men sportstolarna vore som du säger inte helt fel!
Vilken färg valde du? Är det privatköp och vad fick du i såna fall ge för den?

//Eric
av tissas
Nu är han äntligen här! 4635 cm lång och 2200 kg tung. Rödlätt i hyn och ett jäkla temperament. Född på Volvo PV. Allt gick bra. Hela familjen mår bra speciellt fadern. Reine blir namnet.
av devvan
tissas skrev:Nu är han äntligen här! 4635 cm lång och 2200 kg tung. Rödlätt i hyn och ett jäkla temperament. Född på Volvo PV. Allt gick bra. Hela familjen mår bra speciellt fadern. Reine blir namnet.
Haha, härligt! Grattis! :)
Hur spinner D5an än så länge?

Reine är ett fint namn! ;) Min blev "by popular demand" döpt till "Röde baronen".
Passion röd är en härlig färg och bilen står verkligen ut i mängden - man får många blickar på stan faktiskt :)
Höjdpunkten var när grannens småttingar gick förbi och utropade "Mamma titta - en racerbil!!!!" ;)

//Eric
av Grängesdanne
En till som går i väntans tider.
Beställt en XC60 D5 (naturligtvis, "liten", ni vet, stor motor...) :D
Beställde den 9/9 men har inte fått något leveransdatum... SUCK
Alltid lika spännande när man väntar på "lillen"
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]