Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
Troligen är det kostnaden för Volvo i kronor räknat som gör det här till den största. I mina ögon irrelevant.
av Bonlo
Antalet nya artiklar inför denna facelift är ca 4000 sammanlagt för alla modeller. En sprillans ny bil brukar ligga på mellan 2000-2500 nya artiklar.
av dst02
Aldrig varit i direkt i närheten av just XC60 men hur är det med bagaget? Får man in en dubbelvagn om så behövs?
Väghållning? Lika svampig å trög som V70 eller körglad och stabbig som V60?
Användarvisningsbild
av MartinS
Mindre bagage än V70, men inte litet, cirka 10cm kortare och så tappar manju en del på den vinklade bakrutan. 55 liter mindre vill jag minnas.

Chassiet är bättre än v70 standardchassie men inte lika vasst som s/v60, men man skall ha i åtanke att det är en suv/cuv så det är en annan känsla, den blir liksom aldrig sportig i den bemärkelsen även om chassiet svänger dit du vill på ett trevligt sätt. Det är dock minst 500% bättre än xc90 så det är nog rätt bra för modelltypen.

/Martin
av dst02
MartinS skrev:Mindre bagage än V70, men inte litet, cirka 10cm kortare och så tappar manju en del på den vinklade bakrutan. 55 liter mindre vill jag minnas.

Chassiet är bättre än v70 standardchassie men inte lika vasst som s/v60, men man skall ha i åtanke att det är en suv/cuv så det är en annan känsla, den blir liksom aldrig sportig i den bemärkelsen även om chassiet svänger dit du vill på ett trevligt sätt. Det är dock minst 500% bättre än xc90 så det är nog rätt bra för modelltypen.

/Martin

Ok ok. De kommer ju en dag då vår saab 9-3 inte räcker till å en annan bil måste väljas. Eftersom jag fick nog av V70 för all framtid men tycker V60 är en riktigt fin bil kanske xc60 kan vara något trots allt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Har kört XC60 MY14 och jag tycker den är trevlig! Känns dyrare än tidigare årsmodeller. Däremot tycker jag att vanliga XC60 är för "bullig" och rund i fronten. R-design är grymt snygg dock! De nya sportstolarna är helt underbara!
av irie
perhall skrev:Största förändringarna i Volvos historia, står det i annonserna... jag kan komma på många andra ÄT som varit mer slagkraftiga.../PH
I vilka annonser har du sett denna formulering?
Kan det vara så att det var en annons från AB Volvo, dom har nämligen bytt ut hela sitt lastvagnsprogram och använder just den formuleringen i sina annonser.
av perhall
irie skrev:
perhall skrev:Största förändringarna i Volvos historia, står det i annonserna... jag kan komma på många andra ÄT som varit mer slagkraftiga.../PH
Kan det vara så att det var en annons från AB Volvo, dom har nämligen bytt ut hela sitt lastvagnsprogram och använder just den formuleringen i sina annonser.
Nej, jag är varken okunnig eller dryg.

Det var en webbannons jag såg.

Formuleringen "den största modelluppdateringen i Volvos historia" förekommer flera gånger i pressmaterialet liksom t ex det som står här: http://www.pavag.volvocars.se/miljo-2/m ... vo-sajten/

PH
av irie
perhall skrev:
irie skrev:
Nej, jag är varken okunnig eller dryg.

PH
Har varken antytt eller påstått att du var okunnig eller dryg så tagga ner lite.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]