Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sunsoar
Bra svar! 8% på "Dynamic edition paket bil" alltså. Då borde man kunna komma upp i minst det på nuvarande "Buisness Edidion paket bil" också!
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck besvara istället.
av Qualia
Eller så är säljare väldigt svårt.. Då ville den väl inte sälja någon bil..
Jag skulle skicka offter runt många återförsäljare.. Kan skilja åt sig mycket..
Byggde en S60 r-design åt dn vän , rabatter från3% till 10%. Den som erbjöd 3% ville väl inte sälja någon bil alls.. Han nappade på 10% själv klart.
Sen kan list priserna skiljs sig från återförsäljare till återförsäljare..
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tog faktiskt inte billigaste offerten utan fick ner priset hos den handlare där jag ville handla (närmsta och där jag fått bra service förut) nästan hela vägen till billigaste priset jag fick hos handlare 10 mil bort.
Blev ca 2000kr mer än den billigaste offerten och med tanke på den tid och de mil det hade kostat att ha handlaren 10 mil bort känns det som rätt val. :)
av FBeckius
Våra ramavtal ger oss 12-14% beroende på modell och 15% på tillbehör. Dess rabatter gäller även på erbjudande som business edition osv...
Användarvisningsbild
av joel80
Som egen företagare är det svårt att få ramavtal på Volvo.. :D
Användarvisningsbild
av Jorglund
joel80 skrev:Som egen företagare är det svårt att få ramavtal på Volvo.. :D
Precis, den bil jag beställde nyligen gick han inte ner mer än knappa 7% på, men tillbehören ca 10%. Han gruffade väldigt om sina små marginaler osv... :roll:
får väl vara glad att bilen blev 20kkr billigare från start med Business paketet.
Leasing räntan var det lättare att få ner ngt dock.
av Qualia
Glöm dock inte att det är köpare som ställer frågan och prutar, säljare är alltid bra på kontra...
tror också att det kan vara litet psykologiskt med..
Användarvisningsbild
av Jorglund
Spoiler »
Jag är visserligen inte bra på att pruta, men ibland får man med ngt extra som gör att man känner sig nöjd så det är väl en kombination av psykologi och personkemi det där med att lyckas med prutning så att alla blir nöjda..
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela föregående inlägg. Tryck besvara istället.
av Monchichi
Ett tips:
Även om du inte gjort det, säg att du står och väljer mellan bilen du fått offert på och en annan likvärdig bil av ANNAT märke.

Säg att du helst vill ha den för säljaren aktuella bilen (I detta fall Volvo), men att han/hon måste ge klart bättre pris för att det ska funka.

Kan tillägga att säljaren ofta kan i stort sett ge 100% rabatt på tillbehör som eftermonteras. Det vill säga sådant som inte monteras på fabrik.
av Droopy
100% på tillbehör som eftermonteras, full tank osv, de marginalerna fins inte, skulle alla bjussa på en full tank och extraljus skulle de snart gå i putten.
anti-sladd service erfordras

Var in och gjorde felsökning, dessa felkode[…]

Hej! Idag har jag bytt hjullagret och efter det […]

Vad hände med denna ? Har samma fel nu

Partikel mätning fel (P24C6)

Nån som hittat felet? Har samma på min