Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Micce1980 skrev:Betvivlar starkt att en satanist gjort det där, dessutom finns det ganska få så sannolikheten är större att det är en kristen.. :-) Idiot ligger nog närmare till hands dock.
Idioter finns det inom all trosuppfattning (och kanske extra mycket där) och bara för att vi har/hade kristendom som statsreligion så är inte alla automatiskt kristna bara för att de inte aktivt utövar en annan religion. Nu kan man väl inte ens säga att kristendom är vår statsreligion eftersom stat och kyrka sedan flera år gått skillda vägar. Men visst, om man tror på det som står i en flera tusen år gammal sagobok och utför magiska riter, babblar magiska ramsor, tillber osynliga väsen och talar i tungor och uppvisar andra tecken på att man lever i en permanent psykos, så kan väl vad som helst ha hänt. Den heliga ande kanske förvred blicken på missdådaren så att denne trodde att bilen var en demon från Gehennas svavelosande hålor och attackerade den med en nyckel begjuten med heligt vigvatten. Jag hade sökt den skyldige i närmsta kyrka, moské, stupa eller synagoga :mrgreen:
Senast redigerad av 1 llesrof, redigerad totalt 0 gånger.
av Rasken
Sharkbait skrev:
perhall skrev:Trist!
Bakdörren är tråkig men det kan ju ha varit en dåligt uppfostrad tonåring som just bråkat med mamma och pappa och inte ville berätta att man råkade trasha bilen bredvid. Eller någon oerhört vimsig person. Repan är ju uppenbart uppsåtlig!!!
PH

Ja,du det finns alla varianter. Har sett flera gånger folk som SKITER i andras bilar. Smäller upp dörren på bilen som står parkerad bredvid för att sätta sig i bilen och stänga dörren och åka därifrån ...
Jag är en "sån där jobbig jävel" enligt min flickvän bara för att jag vägrar parkera nära ingångarna till affärer och dylikt. Ställer mig hellre 30m bort och tar ett par extra steg istället för att riskera en buckla på pärlan.
av perhall
Rasken, och alla andra,
jag parkerar också en bit bort när det går. Tror alla på detta forum gör det. Även om jag i övrigt inte är bilpedant. Däremot kan jag ställa mig i en "trång ruta" längsgående. Om någon kör emot bilen fram eller bak är det vanligen mycket lindrigare än dörruppslag...
PH
av Qualia
Jag är som är väldigt noggrann med min bil.. kommer nog inte att parkera den mera på min gata.. Om inte måste... nu är den inlämnad.. kommer att ta ca 2 veckor,, blev v50 som hyr bil med manuell låda.. Med plus paketet på försäkring hamnar självrisken på 1000kr ex moms..
Blev ny däck pga att jag körde på kantsten, när jag väjde.. tänkte ta den själv..blev för dyr när de skulle byta ut både fram hjul, plus fixa fälgen.. där rök mer stålar.. :( :( ..

Tänk för de som kör BMW uppåt.. de måste ha det väldigt tufft...
av Qualia
Fick min bil i går efter 2veckor..
Allt bra tänkte jag tills nu.. Var och handlade på ett köp center..när jag skulle lasta på mina inköpta varor.. Så upptäcker man en litet repa.. Verkar som någon idiot har kört på den med en vagn eller så... Backa på den själv troligen inte.. Har kamera och sensor på..
Nu blir man fan förbannad!!!!!!!
Bild

Det stör som sagt.. litet som nu ser.. dock små irriterande..... :-(O)
Senast redigerad av 1 Qualia, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Det är tydligen kutym bland vissa miljötalibaner att repa stadsjeepar som hämnd för miljöförstöringen de orsakar.
Finns säker liknande agg hos vänsterpatrasket mot bilar som ser dyra ut.
Borde vara helt lagligt att dräpa nycklare direkt på gatan om man lyckas ta någon på bar gärning. :evil:
av llesrof
Henrikx2 skrev:Det är tydligen kutym bland vissa miljötalibaner att repa stadsjeepar som hämnd för miljöförstöringen de orsakar.
Finns säker liknande agg hos vänsterpatrasket mot bilar som ser dyra ut.
Borde vara helt lagligt att dräpa nycklare direkt på gatan om man lyckas ta någon på bar gärning. :evil:
Jag brukar hämnas på biljötalibanerna genom att äta extra mycket nötkött och köra extra slösaktigt med bilen. Varje gång jag gasar dör det en isbjörn och en familj i Bangladesh blir hemlös på grund av höjningen av havsnivån :mrgreen:
av perhall
Inte konstigt att vi inte har fred på jorden...
...och det är knappast bra för miljön att man måste åka och lämna in en bil för omlack..
PH

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]