Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henrikx2
Sugen på att byta tidigare till en T6 men har det inte blivit mycket dyrare nu till -14?

Paketen känns ju ganska tunna men det kanske kommer mer.
Sen verkar vissa detaljer gå in som kostnad två gånger.
av KarlE
Det som inte är så snyggt är att bilen inte är lackad ner till avgasrören. Det finns en svart del. Det verkar bara vara D5 och T6 som har den delen lackad i bilens färg.
av chrand
Vad jag kan se så är det en svart "plastbit" på alla modeller oavsett motor och paket.
Användarvisningsbild
av mgmannen
KarlE skrev:Det som inte är så snyggt är att bilen inte är lackad ner till avgasrören. Det finns en svart del. Det verkar bara vara D5 och T6 som har den delen lackad i bilens färg.
Köp diffuser. Standard till AWD, kostar 3000 på bilar med dubbla pipor som standard, 7000 för de med enkla pipor...
Användarvisningsbild
av mgmannen
Henrikx2 skrev:Sugen på att byta tidigare till en T6 men har det inte blivit mycket dyrare nu till -14?

Eftersom flera detaljer har utgått ur Momentum/Summum-paketen så känns det lite dyrare. Visserligen har andra saker lagts till med, tex infällbara backspeglar from Momentum. Jag är en smula besviken, hade en spec på MY13 som passade min plånbok och önskemål, men nu har allt kastats om.... I-landsproblem iofs, folk svälter i världen och jag klagar på att jag har svårt att köpa en bil för 370000:-...
Användarvisningsbild
av V9097
mgmannen skrev:I-landsproblem iofs, folk svälter i världen och jag klagar på att jag har svårt att köpa en bil för 370000:-...
Även i-landsproblem är till för att lösas. Har du tagit in offert och prutat tills du skäms?
av chrand
mgmannen skrev:
KarlE skrev:Det som inte är så snyggt är att bilen inte är lackad ner till avgasrören. Det finns en svart del. Det verkar bara vara D5 och T6 som har den delen lackad i bilens färg.
Köp diffuser. Standard till AWD, kostar 3000 på bilar med dubbla pipor som standard, 7000 för de med enkla pipor...
Det är väl fortfarande svart plast kvar med en diffuser?
av chaffis75
mgmannen skrev:
Henrikx2 skrev:Sugen på att byta tidigare till en T6 men har det inte blivit mycket dyrare nu till -14?

Eftersom flera detaljer har utgått ur Momentum/Summum-paketen så känns det lite dyrare. Visserligen har andra saker lagts till med, tex infällbara backspeglar from Momentum. Jag är en smula besviken, hade en spec på MY13 som passade min plånbok och önskemål, men nu har allt kastats om.... I-landsproblem iofs, folk svälter i världen och jag klagar på att jag har svårt att köpa en bil för 370000:-...
Är det någon som har koll på vad som lagts till respektive tagits bort totalt sätt om man väljer en summum? Att de kastar om lite i paketen är väl en sak men vad har försvunnit helt?

Jag upptäckte själv att elektriskt nerfällbara nackstödet bak är borta men helt ärligt så använder jag aldrig dem.

Fredrik
av moffe
Jag upptäckte själv att elektriskt nerfällbara nackstödet bak är borta men helt ärligt så använder jag aldrig dem.
Faktiskt, ärligt talat vad behövs det för??? :)

Helt rätt!! Att bygga den har i detta fall i[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Så här ser aggregataxeln (Volvos namn p[…]

Pilot Assist

Finns det olika Pilot Assist? Jag har kört li[…]

Visa din semesterbil(d)

Vart ju inte bara öl, korv och sightseeing ut[…]