Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
KarlE skrev: Det går rykten i USA att Volvo kommer att släppa en version av S60 som accelererar 0-100 på 5,2sek. Kan det vara Polestar som erbjuder en optimering som ger 350hk eller kan det vara med den nya åttaväxlade automatlådan?
Nja, det var nog 0-96km/h, de tiderna brukar ju vara några tiondelar lägre än 0-100. Men Polestar är väl inblandada på så sätt att R-design i USA har Polestartrimmet på T6:an standardmonterat.

citerat från http://www.swedespeed.com
Quicker acceleration with Advanced Quick Shift
Advanced Quick Shift (AQS) is transmission optimization software that improves the speed of each gear change. This new feature is now available on all T6 engines and activated when the transmission is set to sport mode or when using paddle shifters. Gear changes are faster by as much as 50 percent between first and second, and as much as 30 percent on gear changes two through six.

This bolsters the sporty impression of the T6 and also produces fantastic acceleration results. Zero to 60 improves 0.2 seconds on the S60 T6 R-Design — from 5.5 to 5.3 on model year 2014 with AQS — while the XC60 T6 R-Design sprints 0.4 seconds faster — 6.6 to 6.2 seconds on model year 2014 with AQS — compared to model year 2013.
Användarvisningsbild
av V9097
Snygg film!
av KarlE
Frågan är ju varför man skall köpa R-design. Den ljusblåa S60 i standardutförande med de fina gråa fälgarna och de fyrkantiga avgasrören är ju i princip lika snygg som R-design.
av moffe
Noh, det är väl smaksak... sedan får man sportigare "chassi" och annat smått och gott.
Jag skulle gärna ha valt då jag köpte min bil en r-design, men man fick inte ljus inredning vilket jag då ville ha =)
Kanske nästa bil har mörk. 8)

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]