Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
s60Flamencoröd skrev:Eller gör som bilia i Segeltorp. Testa mot en vägg :shock:
Fan va det ska "svara"om systemt Failar.. :o
Användarvisningsbild
av Tallberg
Ja testade mot en masonitskiva som polarn höll upp framför..
Användarvisningsbild
av joel80
Jag ska minsann testa genom att ställa upp ett par flyttkartonger när isen smält bort på gatan.. För som det är nu kommer jag inte att kunna stanna hur bra systemet än svarar. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Va??
Så det skulle bara fungera om man riskerar att krocka med en ren bil?
Nej att det behöver vara speciellt reflekterande tror jag inte.. men man ska kanske inte ställa upp en glasskiva.
Användarvisningsbild
av apersson850
Enligt bruksanvisningen letar lasern efter reflekterande ting, som reflexer i lyktor och nummerplåtar. Den kan hitta annat också, men kanske inte på tillräckligt långt avstånd för att hinna stanna bilen. När min slog tvärstopp på grund av grenar med löv på var det inte förrän jag var praktiskt taget inne i dem.
av sejagrullar
Här om dagen körde jag långsamt på en trång gata med bilar parkerade på båda sidor och någon öppnade plötsligt en bildörr precis framför min bil - som bromsade sig själv! Kändes helt overkligt :shock: Trodde först jag krockat men efter ett tag förstod jag, det stod ju i displayen :-D
Har kört bil i många år men nästan aldrig behövt funktionen, har aldrig krockat. Men den här gången hade det smällt. Riktigt bra system måste jag säga.
av 2444ever
Kanske lite korkad fråga, men hur funkar det med på bilar med manuell låda? Stängs motorn av, för den frikopplar väl inte automatiskt?

Vi får hoppas att det kommer en uppdatering […]

Vilka motorer var våt kamrem?

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker[…]

Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]