Hej alla D6 ägare.
Jag har sedan några månader problem med räckvidden på batteriet.
När jag fick bilen i februari (kallt o jävligt i största allmänhet) gick bilen utan problem 40km på en laddning (Hybrid-läge).
Då i början ringde ju Volvo upp mig och frågade om problem eller om jag var nöjd.
Jag påpekade att jag tyckte 40km var i minsta laget, men dom sa att det blir bättre när det blir varmare.
Och varmare blev det ju..... Men min räckvidd har inte blivit bättre, är nere på c:a 28 km i Hybridläge nu.
Kör i stort sätt enbart stadstrafik, 4km till jobbet, ett trafikljus.
Har haft inne bilen för åtskilliga mjukvaru uppdateringar, men det har inte blivit bättre.
Min Volvoverkstad håller med mig, men "Fabriken" skyller på min körstil.
Mina vänner raljerar, då min bil är största samtalsämnet vid middagar etc., angånde min körstil, framför allt då batterikapaciteten sjunker från 50->45 då jag backar ut från garaget. Därav är kommentararna angånde min körstil....
Min lokala Volvoverkstad ville jag skulle föra statistik på batteriräckvidd på mina körningar, vilket jag gjort sedan 27/7, men "Fabriken" vill inte ha den. Så intresserade är dom. Dom är fast inställda på att det är min körstil. Jag har dessutom tagit bort samtliga körningar t.ex. där dieseln startat.
Min lokala verkstad vill sätta i ett nytt batteri för att testa, men får nej från "Fabriken". Man tycker ju Volvo borde kunna reklamera batteriet i sin tur!?! ??:-/
Jag har även kört i enbart Pure-läge i över en månad för att jämföra. Bilen går då max 32km, oftast endast 30km, dvs c:a 10% längre.
Skulle vara tacksam om jag kunde få lite feedback från övriga!
Thomas