Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Boromir2k
Har haft strul under dagen med VOC och min V60 D6:a. Inget stämmer och den uppför sig allmänt knasigt, ingen kontakt eller pålitlig info alls. Kör på iPhone 4.
Användarvisningsbild
av Olle.H
VOC är HAVOC just nu. Försökte flera gånger ställa in tiduret via Iphone, tycktes inte funka. Går ut till bilen som faktiskt står hemma, appen sa att den stod kvar på jobbet, -3 gr kallt, brrrr. Och möts av meddelande att tidur är aktivt för kl 7:05 imorgon...
Såna här grejer ska "bara funka"!!!!
av hk1971j
Samma strul fast då med Galaxy S3.

Jag vet att bilen står hemma men enligt VOC är den kvar på jobbet :grin:

Kan inte ställa in tidur via appen.
av xerys2012
Skönt att det nye bara e jag då... I morse va bilen varm men journalen har inte reggae dagens resor, den får fortfarande men kontakt med bilen och jag kan ej heller uppdatera status på lås etc. Däremot stämmer kartan.

Har precis samma fel med "paddan" som med Iphon5 så att det skulle va telefonen som strulat köper jag ej.

Instämmer, sånt här ska bara funka. Kör med 3 som operatör men har full kontakt. Blir till o ringa ÅF i morrn så får de göra en ny uppdatering.

Tidur funkar ej, direktstart funkar ej. Suck....
av Twendor
Begge mine biler har problemer med VOC i dag.
Feilen oppstod i morges, og har vedvart. Ingen kjørejournal, får ingen kontakt med bilen osv. Men gikk ut i bilen nå, og varmeren er stilt til i morgen tidlig.
Skal bli spennende om bilen varmer i morgen tidlig.
Twendor
av Twendor
Twendor skrev:Begge mine biler har problemer med VOC i dag.
Feilen oppstod i morges. Ingen kjørejournal får ingen kontakt med bilen osv.den står ikke hjemme? Men gikk ut i bilen nå, og varmeren er stilt til i morgen tidlig.
Skal bli spennende om bilen blir varmet i morgen tidlig.?
Twendor
av Twendor
VOC fungerte igjen i dag, trolig serverproblemer? ?:-/
Bilen var ferdig varmet, og kjørejournalen fra i går kom også inn.
Twendor
av xerys2012
O idag funkar allt som vanligt igen. Alla resor i journalen som inte fanns igår kom tillbaka i morse.
Har varit i kontakt med Volvo ang detta o meddelat att det inte är ok att komma ut o behöva kallstarta en diesel var o varannan dag. Dock utan något svar ännu... Enl Volvo så uppdaterar ( i mitt fall) Apple sin mjukvara betydligt oftare än Volvo. Tycker det svaret känns rätt billigt. Uppdateringen av appen står ju Volvo för, och så jäkla stor skillnad mellan iPhone 4 o 5 kan det bara inte vara, rent mjukvarumässigt.
Användarvisningsbild
av joel80
Funkar sms-start även på MY13? Alltså som reserv när inte VOC funkar som det ska?

Hej, har fått rost vid gångjärnet[…]

Olje pumpen hur mycket glapp spel ska det vara i e[…]

HJÄLP!! Min sambos Volvo v70 2.4 automat 20[…]

760 tändningslås?

Den startar direkt om man drar en kabel från[…]