Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo, mina med, och det är ju bra i det här fallet. Jag menade bara att skillnaden blir ännu tydligare om man försöker köra en typisk vitvarumaskin, som en disk- eller tvättmaskin, exempelvis. De är oftast fyrkantiga.
apersson850 skrev:Jo, mina med, och det är ju bra i det här fallet. Jag menade bara att skillnaden blir ännu tydligare om man försöker köra en typisk vitvarumaskin, som en disk- eller tvättmaskin, exempelvis. De är oftast fyrkantiga.
Jo jag förstår det, men TS undrade om man fick in hjulen i bagaget på en XC60, då är det ju inte jätteintressant att veta att man kan lasta kylskåp i en XC70. Men vi släpper det nu.

/Martin
Om nu någon annan, mot förmodan, skulle ha samma frågeställning som jag själv hade tidigare väljer jag att själv svara på min egen fråga.

Det går in tre hjul i bagageutrymmet med ryggstöden för baksätena uppfällda. Det finns med andra ord ingen anledning att fälla hela eller delar av ryggstödet i baksätet för att få plats med hjul nummer fyra, utan det kan man ställa/lägga direkt i baksätet.

(Som bonusinformation så får man, utöver de fyra hjulen, även plats med två vuxna, ett barn i barnstol, en Brio happy barnvagn och två normalstora ryggsäckar innuti bilen.)
Håller med Thobjo. Lättare att lägga tre i bagagen och ett i kupen än att fälla baksäte. Brukar ställa ett på golvet bakom ryggstödet på passagerarsidan. Såklart med en hjulpåse runt det.

Tycker man får böja sig in så långt annars och det blir så bökigt att hasa hjulen både för att få in och få ut det.

Hej, har fått rost vid gångjärnet[…]

Olje pumpen hur mycket glapp spel ska det vara i e[…]

HJÄLP!! Min sambos Volvo v70 2.4 automat 20[…]

760 tändningslås?

Den startar direkt om man drar en kabel från[…]