Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Hejhopp, tydligen var det falsklarm att det hade börjat fungera, nu har den låst sig på 1 grad istället, men nu är det väl inte världens viktigaste funktion så det är väl bara att vänta på nån ny typ av uppdatering. Jag lämnade faktiskt denna funktion på en önskelista till Volvo, vid min första tjänsteresa med hotellövernattning kom jag på att jag inte visste vilken temp det var ute och om det var lönt att starta värmaren. Jag visste ju dessutom att angivelsen fanns eftersom tjejen som svarade när man aktiverade systemet visste tempen där vi stod med bilen så tyckte jag det skulle vara en baggis att få infon, men så enkelt var det kanske inte. Men det är bara att vänta, snart löser dom säkert det. :???:
Användarvisningsbild
av hållundan
Är det bara jag som har stora problem med den nya fantastiska uppdaterade applikationen idag?
av zizou75
Var inte svårt att hitta temperaturen ute om man bara titta de lite bättre..... :???:

hållundan: Jag har inga problem med min VOC idag i alla fall, hoppas at tdet löser sig för dig vad det nu är du har problem med.
Användarvisningsbild
av hållundan
zizou75 skrev:hållundan: Jag har inga problem med min VOC idag i alla fall, hoppas at tdet löser sig för dig vad det nu är du har problem med.
Imorse gick inte värmaren att slå på, och jag hade stora problem att logga in i applikationen. Nu försöker jag uppdatera bilstatus, men bilen är parkerad hemma (enligt karta/GPS) och jag är på jobbet, enligt karta och GPS. Vilket förefaller sig lite märkligt eftersom jag körde den hit för några timmar sedan.

Vidare har jag noll övrig info i appen nu. ?km till tom tank, ?temperatur vid min Volvo, senaste resa registrerad igår, medelförbrukning ?l/100km. Så, egentligen allting är ickefungerande just nu. :-(O)

När man försöker uppdatera i appen får man felmeddelande a'la "ett ospecificerat fel har inträffat", eller något sådant. Lirar bra. :???:
Användarvisningsbild
av Perra83
Imorgon fungerar det säkert. Sist när jag inte kunde starta värmaren via appen så va det fler som hade problem men det gick bra dagen efter.
Imorgon går det säkert bättre.
av LOTEZ
Jag bytte från ios till android på jobbet nu och allt är sämre med androidversionen.
Dock tycker jag den vart snygg efter sista uppdateringen. Tempmätare (från SMHI) funkar dock inte. Lira fint med ios.

Inställning i luren? Har bockat i OK med allt som inte har med Play Butik att göra.....
Användarvisningsbild
av apersson850
Min Androidapp fungerade inte heller bra idag. Fick starta värmaren manuellt. Bilen stod kvar hemma när jag var på jobbet. Men appen verkar ha hoppat igång senare. Kanske serverfel?
Användarvisningsbild
av joel80
Min funkade alldeles utmärkt imorse.. Var varmt och is och snöfritt när jag kom ut. Ställde värmaren från appen igår kväll.
Har tankat hem nya versionen. Just nu visar den ca 100 meter fel på position, men jag står i ett garage under marknivå så det får vara okej. :)
av MrNorth
Har inga problem med nya appen (iOS). Dock undrar jag varför man lade ner tid och pengar på att göra om en fullt fungerande app, om inga nya större features släpptes? Är ju möjligt att man i samma veva gjorde om den interna arkitekturen, men till vilket syfte då?

Hade hellre sett man satsade pengarna på ett öppet API eller en HTML-5 sida så alla plattformat kan komma med (t.ex. Windows Phone 8).

/S
Användarvisningsbild
av hållundan
Idag funkade appen bättre. Men den är fortfarande buggig och ful. :P

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]