Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av starmac
Mercalogga eller inte.

Förkrympta, lite nedsmälta, familjebussar känns faktiskt rätt så modernt. Efter att ha provkört B-klassen hoppade jag in i en C-klass. Att sitta så nära marken, med en lång motorhuv framför en, kändes rätt så gammaldags faktiskt. Tror rätt hårt på den nya och funktionella design som återfinns i C-max & B-klass m.fl. Liten bil med stora utrymmen helt enkelt. Perfekt för den lilla familjen.
av Lövet
Håller med att den klassiska trebox designen egentligen inte är så modern längre. Dock så tycker jag att det blir snyggare så. Trist bara att Mercedes verka ta lite genvägar på sina mindre modeller komfortmässigt. Skillnaden i ljudnivå mot E-klass (lite elak jämförelse, det är ju mkt dyrare) är enorm. Men då båda är mkt vanliga taxibilar så kan jag inte låta bli att tänka på det varje gång.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Gamla B-klass hade mer karaktär, utseendemässigt. Jag för fyra år sedan vägde jag mellan Volvo V50 och B200. Nya B-klass har något VW Jetta över sig.
av AxelF
Jag har också testat B-Klassen och som många andra också åkt taxi flertalet ggr med dem. Hade aldrig övervägt en B-Klass framför en V60, däremot skulle jag (om jag inte behövt platsen) mycket väl kunna tänka mig den nya A-klassen som fåt sig ett monsterlyft både utseende och körmässigt.
av starmac
Förbaskat då att V60n är överprissatt. 325 tkr för en V60 Momentum DE känns ju 50tkr för mycket IMHO. Kanske får man hoppas på en superkampanj i januari :)

PS. Jag ska pröjsa bilen kontant med skattade surt förvärvade pengar så varje krona räknas DS.
av s6025t
325 tkr kostar ju inte en momentum DE den du refererar till har ju R-design för 20000kr plus metallic för 8000kr plus drag o annat så det är säkert extra utrustning på den för närmare 40000kr
De finns på blocket med metallic tidur o 7tums skärm plus vinterdäck som går på minst 10000kr för 289000kr så 280000kr utan dessa tillval är inte omöjligt o det kanske går att pruta nåt även på detta pris http://www.blocket.se/halland/Volvo_V60 ... ?ca=14&w=3
av AxelF
starmac skrev:Intressant, undrar om man kan få en med automatlåda för samma pris.
För samma pris är ju tveksamt, dom skänker nog inte bort automatlådan.

Ang prisvärdhed/överprisad så sonderade jag marknaden ganska bra innan jag köpte min. Fick en V60 D4 AWD Automat Momentum DE med R-Design och Hightech pkt för 332.000:-

Sedan kostade mig RICA mjukvaran 10.000:- Försök hitta en annan mellanklassbil med all den utrustningen och en stor 2.5liters diesel med dubbla turbo m.m. för 342.000:-

Du kommer inte ens i närheten av det priset om du kollar Audi, bmw, Merc eller någon annan Premium/semipremium bil. V60 (iaf i den konfigurationen jag valde) är allt annat än överprisad just nu anser jag.
av AxelF
starmac skrev:342 tkr privat ihopsparade pengar. Det är väl det enda kruxet för mig :)
Det har jag full respekt för, helt klart en stor bunke pengar. Menar bara att den inte är överprisad i jämförelse med bilar i samma klass med samma utr från konkurrerande tillverkare.

Jag har en V60 2023 och har samma beteende. Å[…]

Bränslytryckgivare

Ska kolla efter jobbet vad felkoden är.

Hittade problemet de va Tändmodulen som sp&ou[…]

Av ditt inlägg kan man tro att du tittar p&ar[…]