Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mav
Nu är jag med. Jodå Iphone 5 har alla reseloggar. jag gjorde som du skrev och jag får såhär. Excel logen Börjar nerifrån och senast längst upp.

A B C D E F G
Kategori Började Mätarställning start (km) Startposition Stannade Mätarställning slut (km) Slutdestination
Arbete 2013-01-07 15:45 3180 Resa1 B 2013-01-07 15:58 3185 Resa 1A
Arbete 2013-01-07 06:20 3175 Resa1 A 2013-01-07 06:29 3180 Resa1 B
Användarvisningsbild
av joel80
Så här ser det ut för mig.

Först om jag exporterar båda resorna som enskilda resor.. Som du ser blir det rätt med start och slutdestination. Men lägg märke till var jag stannat till. (Man får läsa lite bakifrån då den äldsta resan hamnar underst)
Bild

Och kolla sen här när jag grupperat båda resorna. Sammanlagda siffrorna för längd och tid stämmer, men start och slut-position är ju helt fel! Det är ju inte start och slut utan mittenpositionen på både start och slut! Suck!
Bild

Den borde ju gå på startpositionen på den resa som gjordes först, d.v.s den som startade 11:20, och sen slutdestination från den senaste resan, den som avslutades 11:47.
av mav
Min gruppering i Iphone 5 verkar funka. Skickade grupperingen som Excel-fil och det ser ut att vara samma slutdestination som start.

Kategori Började Mätarställning start (km) Startposition Stannade Mätarställning slut (km) Slutdestination
Arbete 2013-01-07 06:20 3175 Kallesväg1, Gothenburg 2013-01-07 15:58 3185 kallesväg1, Gothenburg

Vad har du för mobil? har du uppgraderat appen till v2.0.3.
Användarvisningsbild
av joel80
Ok.. Så du får alltså startpositionen från starten 6:20 och slutdestinationen från där du parkerade 15:58?

Faan va irriterande att det bara är jag som får det felet. Som ni ser får jag start och slutdestinationen från mitten av resan.. inte så användbart.

Jag har en Android och där är det version 1.2.1 som verkar vara den senaste versionen. Vore intressant om någon med Android också testar.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag blir inte riktigt klok på journalen!

Nu har jag fått tillgång till det även via minvolvo.volvocars.se och kan där också gruppera resor. Men när jag sen exporterar de grupperade resorna till en excel-fil delas de upp igen och blir enskilda poster.

Det känns som att Volvo inte riktigt har koll på vad den andra handen gör i det här läget. Att ha olika funktioner på exportering av samma data beroende av vilken client man använder känns inte optimalt.
Användarvisningsbild
av joel80
Oh.. så trevligt! Laddar ner direkt!
Användarvisningsbild
av joel80
Tyckte nog det blev lite rörigare med nya versionen. Man får en liten överblick över många funktioner direkt på förstasidan men det är inte lika tydligt var man ska ta vägen för att komma åt en viss funktion. Jag vänjer mig nog, men första intrycket var lite rörigt.

Den förkoll på var bilen befinner sig är också sjukt inzoomad för mig. Så pass att jag inte ser närmsta gatukorsning som är ca 50 meter bort. Gissar att den automatiskt zoomar in mycket när man är nära bilen. Sen verkar det inte gå att välja att den översikten ska visa satellitbild istället. Går jag in i kartan kan jag välja det och zooma ut men den hoppar tillbaka så snart jag går tillbaka i översikt-läge.

Exporten i appen vid grupperade resor är fortfarande uppfuckad så att start och slutposition är felaktiga.

Ny funktion i kart-läget där man nu även kan välja att bara blinka eller bara tuta istället för att både tuta och blinka.
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]