Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Har bilen inne på service nu och efterfrågade ny mjukvara till PAM, men de hittade inte någon. Är det någon här som vet att den fins och har ett artnr isf.

Dessutom blev det byte av AC-kompressor pga något resonansljud som jag ibland uppfattade som ett svagt vinade, nya baklycktor pga att fukt hade kommit in.

Fördröjningen till bakrutespolningen hittade de ingen lösning på, det var så på flera bilar inne i hallen, jag föreslog iaf att de skulle prova montera en backventil så får vi se om det hjälper, förmodligen inte då vattnet verkar rinna tillbaka in i behållaren, backventilen ska tydligen sitta i spolarpumpen ( men det verkar ju inte fungera ).

Tur att det är garanti på skiten iaf.
av Nibbe
Olle.H skrev:Startar min XC60, lägger i backen, kollar på skärmen för att se bilden från backkameran. Men det enda man ser är Volvologgan i vad som känns som en evighet men är 5-10 sek. Dock alldeles för lång tid att vänta. Nån som vet nåt sätt att få bilden direkt?
Samma sak för mig i min V40.
Jag lämnade in min bil bara för någon vecka sedan och då kopplade dom upp den.
Dom vet dock inte vilka program som byttes ut men jag fick något bytt som fixade bruset/knastret i radion iaf.
Användarvisningsbild
av laser2
Droopy skrev:Bump: någon som vet om den där mjukisen till backvarnaren kommit ännu?
När jag hade inne bilen på service i oktober påtalade jag buggen på backvarnaren. Teknikern hittade info i nåt Volvo-system som beskrev just detta problem, men det stod samtidigt att det inte fanns någon tidsplan för att fixa buggen. Det verkar vara lågprioriterat... :(
Användarvisningsbild
av laser2
Perra83 skrev:Hur kollar man enklast om man har den fixen?
Enklast är väl att helt enkelt prova? :)

Backa mot något tills det börja pipa, kör framåt tillräckligt långt, lägg i backen igen.
Piper det inte så har du fixen, piper det ett par sekunder och sen slutar så har du inte fixen.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag testade det här om veckan! Jag har fått fixen när bilen var på service för några veckor sen!
Har småirriterat mig på det förut... bra att det är fixat. :)
Användarvisningsbild
av corb06
Vi har en massa nya XC70 My14 bilar på jobbet och jag är verkligen förvånad över varför valt att montera in en så slö display. Ändra temperaturer, byta radiokanaler, tune:a, höja och sänka bas, volym, osv tar ju en evighet och känns som en riktigt slö mobiltelefon. Hela displayen släpar jämfört med handpåläggningen på reglagen.

Volvo borde ha lagt in en betydligt snabbare processor och grafikchip från början. Frågan är om det ens är tekniskt möjligt att uppgradera eftersom det troligtvis inte har något med mjukvaran att göra, utan hårdvara. Dvs CPU och GPU.
Användarvisningsbild
av laser2
corb06 skrev:Vi har en massa nya XC70 My14 bilar på jobbet och jag är verkligen förvånad över varför valt att montera in en så slö display. Ändra temperaturer, byta radiokanaler, tune:a, höja och sänka bas, volym, osv tar ju en evighet och känns som en riktigt slö mobiltelefon. Hela displayen släpar jämfört med handpåläggningen på reglagen.

Volvo borde ha lagt in en betydligt snabbare processor och grafikchip från början. Frågan är om det ens är tekniskt möjligt att uppgradera eftersom det troligtvis inte har något med mjukvaran att göra, utan hårdvara. Dvs CPU och GPU.
Jag provkörde innan jul V60 med nya VEA-motorn D4 och den hade även den uppdaterade Sensus Connect och det systemet upplevde jag som betydligt kvickare än det jag har i min V60. Vred man på temp- eller volymvredet så noterades det mycket snabbare på skärmen. Vet dock inte om det berodde på optimerad kod eller snabbare hårdvara. Troligen snabbare hårdvara för att få bort en del av segheten och för att kunna hantera fler funktioner.
Farthållare 945

Glödtrådsvarnaren i sig har inget med f[…]

Jag har en ställbar wg samt chip från d[…]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har du några andra symptom på bilen &a[…]

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]