Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zizou75
Gissar på att du har riktigt god insyn i vad som pågår bakom dörrana på Volvo men är det inte lite väl tidigt för en facelift redan på MY14?
Användarvisningsbild
av MartinS
zizou75 skrev:Gissar på att du har riktigt god insyn i vad som pågår bakom dörrana på Volvo men är det inte lite väl tidigt för en facelift redan på MY14?
3-5år är väl ganska normalt? Något som är konstigare är ju att v70II inte fått någon exteriör facelift ännu.

/Martin
Användarvisningsbild
av Guru
bahzookah skrev:Har väl sett dem både parkerade och körandes, dock så tillåts ej fotografering där jag såg dem, vilket jag respekterar.
+1
MartinS skrev:Något som är konstigare är ju att v70II inte fått någon exteriör facelift ännu.
:roll:
Användarvisningsbild
av Guligan
MartinS skrev:
3-5år är väl ganska normalt? Något som är konstigare är ju att v70II inte fått någon exteriör facelift ännu.

/Martin
Kommer facelift till nästa höst enligt min info.
Användarvisningsbild
av MartinS
Guligan skrev:
MartinS skrev:

/Martin
Kommer facelift till nästa höst enligt min info.
Det är ju helt sjukt lång tid. 7 årsmodeller innan en facelift. Det är ju i klass med 740. Betänk att 850 fick en facelift efter 2-3 år, sedan fanns den bara i ytterligare 2-3år. S60 fick facelift efter 4 år, V70N efter 5år. Gamla S40 fick en facelift efter 5 år och nya S40/V50 efter 5 år.

7 år är en evighet i dessa sammanhang.

/Martin
Användarvisningsbild
av Guru
MartinS skrev:Det är ju helt sjukt lång tid. 7 årsmodeller innan en facelift. Det är ju i klass med 740. Betänk att 850 fick en facelift efter 2-3 år, sedan fanns den bara i ytterligare 2-3år. S60 fick facelift efter 4 år, V70N efter 5år. Gamla S40 fick en facelift efter 5 år och nya S40/V50 efter 5 år.

7 år är en evighet i dessa sammanhang.

/Martin
Instämmer. Men det är bara att konstatera att man gör vad resurserna tillåter.
Användarvisningsbild
av laser2
torkild skrev:Var det ikke en oppdattering 2012, endringer på lykter og no greier?
Det var mest interiöra ändringar med nya 5"/7" Sensusdisplayen och ny mittkonsoll. Till det yttre var det väl i princip endast ändring från glödlampor till LED för blinkersena i sidospeglarna?
av Petzzon
Att man väljer att redan nu uppdatera XC 60 kan kanske bero på att det Volvos bästsäljande modell just nu, viktigt att inte tappa detta då det säkert också är den mesta lönsamma modellen.

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]