Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hk1971j
Boromir2k skrev:Bra val! Grattis!
Tackar... :D

Dock är väntan oooooooooliiiiiiidlig... :-O)

Just nu prel leverans i Februari (vet ej om det betyder start/slutet)

Men, en sak är väl bra med leverans närmare vår, och det är att jag slipper värsta snöblasket.
av eirikg
Du har mye å glede deg til. Jeg fikk min XC60 D4 AWD Summum på torsdag. Nydelig bil! Jeg fikk min bil 2,5 uker før antatt levering, så du kan være heldig. Tok ca 1 mnd fra bestilling til jeg fikk bilen. Riktignok i Norge, men det burde ikke ha noe å si. Fikk beskjed om levering trolig 16. desember. Sendte en mail til selger forrige onsdg og lurte på om han visste noe mer. Fikk da til svar at jeg kunne hente den til lunsj neste dag :shock: :D
av hk1971j
eirikg skrev:Du har mye å glede deg til. Jeg fikk min XC60 D4 AWD Summum på torsdag. Nydelig bil! Jeg fikk min bil 2,5 uker før antatt levering, så du kan være heldig. Tok ca 1 mnd fra bestilling til jeg fikk bilen. Riktignok i Norge, men det burde ikke ha noe å si. Fikk beskjed om levering trolig 16. desember. Sendte en mail til selger forrige onsdg og lurte på om han visste noe mer. Fikk da til svar at jeg kunne hente den til lunsj neste dag :shock: :D
Låter bra!

Man får väl hoppas att Volvo i dessa tider läger lite extra till för att få ut sålda bilar.
av hk1971j
Efter lååååååång väntan, nu börjar min nya XC60 byggas.

Prel leverans vecka 8 (B) (B)

Får väl se hur snabbt Gent fabriken kan putta iväg bilen till Göteborg! (D)
Senast redigerad av 2 hk1971j, redigerad totalt 0 gång.
av perhall
20" Pirelli Zero sänker bilens komfort till 740-nivå, tyvärr... jag tycker konsitgt nog att 18" funkar med R-design på xc70... tyvärr kan man inte avgöra däckfabrikat när man beställer bilen...vilket väl är tur för Volvo.../PH
av hk1971j
perhall skrev:20" Pirelli Zero sänker bilens komfort till 740-nivå, tyvärr... jag tycker konsitgt nog att 18" funkar med R-design på xc70... tyvärr kan man inte avgöra däckfabrikat när man beställer bilen...vilket väl är tur för Volvo.../PH
Jag kollade med ett par kollegor som kör XC60-R. En med 20" Orginal från Volvo och en som fläskade till med en uppsättning icke Volvo fälgar på 20" som kostar nära en Thailandsresa :D

Båda säger att komforten får stryka med, men det är det värt för utseendet säger dom.

I mitt fall höll jag mig till 18" då jag tycker det sticker iväg en hel del kosing totalt, och kanske får jag vuxenpåäng för att jag håller igen lite? :-O)

Nä. jag är inte smålänning ;-//
av myvolvoXC60
Mycket bra val. Jag har också beställt en ICE-WHITE XC60 R-design med mer eller mindre allt som man kan sätta på. Det blev ganska dyrt men tyckte att om jag ändå beställer en helt ny bil så ville jag skräddarsy den till mig. Ska få den nu på fredag (vecka 3) så jag vet vad oooooooolllliiiiiiidlig väntan vill säga.
av hk1971j
myvolvoXC60 skrev:Mycket bra val. Jag har också beställt en ICE-WHITE XC60 R-design med mer eller mindre allt som man kan sätta på. Det blev ganska dyrt men tyckte att om jag ändå beställer en helt ny bil så ville jag skräddarsy den till mig. Ska få den nu på fredag (vecka 3) så jag vet vad oooooooolllliiiiiiidlig väntan vill säga.
Göttegris :mrgreen:

Ta några kort på den och lägg upp på formet sedan.

Nä, nu får jag kolla "Min Volvo igen" och se om dom är jäkla Gentarna har stansat ut min plåt.. :D
av perhall
hk1971j skrev:
perhall skrev:20" Pirelli Zero sänker bilens komfort till 740-nivå, tyvärr... jag tycker konsitgt nog att 18" funkar med R-design på xc70... tyvärr kan man inte avgöra däckfabrikat när man beställer bilen...vilket väl är tur för Volvo.../PH
Jag kollade med ett par kollegor som kör XC60-R. En med 20" Orginal från Volvo och en som fläskade till med en uppsättning icke Volvo fälgar på 20" som kostar nära en Thailandsresa :D

Båda säger att komforten får stryka med, men det är det värt för utseendet säger dom.

I mitt fall höll jag mig till 18" då jag tycker det sticker iväg en hel del kosing totalt, och kanske får jag vuxenpåäng för att jag håller igen lite? :-O)

Nä. jag är inte smålänning ;-//
Klart du ska ha vuxenpoäng för 18". Lika många som för ICA- och Polarn o Pyret-korten:)

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &aum[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&ar[…]

Dålig räckvidd XC60 -2026

Min XC60-25 kommer jag som bäst nästan 8[…]

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]