Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Nu ska det gå bra att enbart tanka bensin enligt honom. Och det tänkter jag göra.
Blev lite fel där va...
av MattiasD
perhall skrev:Tycker också det där med var fjärde tank är anmärkningsvärt. Kanske man har valt en T4F istf en T4 och antingen gjort en ordentlig kalkyl, eller tagit miljöhänsyn, och sedan bestämt sig för en F även om det kan innebära vissa nackdelar, t ex ingen s/s, ev. lägre andrahandsvärde etc. Att sedan starkt rekommenderas att tanka bensin var fjärde tank är märkligt. Lite som att säga "bilen går på BF95 men var tredje tank måste du hälla i en liter blytillsats".

Vad innebär Sensus 3 för fördelar förutom staplarna? Min bil är från maj 12 och har inte förbrukningsstaplarna men jag vet att de snart ingick i nya bilars (t ex en kompis T4F från juli 12)./PH
Hehe...den med blytillsats var bra :) Men det verkar som Volvos värkstäder har gammal information. Uppmaningen till 4:e tank bensin härstammar som sagt från 2010 och är nu utagerad. Men trist att serviceteknikerna inte håller sig uppdaterade. Och famför allt att media inte ifrågasätter mer (se mitt mail till Vi Bilägare). Dessa nyttiga idioter bara gapar och sväljer allt de matas med från fordonsindustrin.

Jag vet inte om det finns flera nya funktioner. Men staplarna lockar för mig, sedan är det säkert lite buggfixar och optimeringar.
av MattiasD
erikn skrev:
Nu ska det gå bra att enbart tanka bensin enligt honom. Och det tänkter jag göra.
Blev lite fel där va...
Oj, så det kan bli :) Nu är det korrigerat, enabrt tanka E85 ska det förstås vara.
av MattiasD
grålle1 skrev:
Backventil för bakspolningen lät intressant, återkom när du testat ett tag och säg om du är nöjd... upplever också att den är "sen". :|
Idag körde jag bilen igen efter att bilen stått sedan i tisdags. Alltså 5 dagar. När jag testar spolningen av bakrutan kommer spolningen direkt! Jag är nöjd med resultatet och funktionen är nu som den borde varit från början.

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]

Menar du att när du losar klippset får […]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LSM[…]

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]