Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
Jo jag har misstänkt att lacken kommer att ryka om det får fortsätta vibba. det blir ju inte bättre av all smuts som samlas bakom skylten heller.
Varför tillverkas det såna sketna hållare kan man ju undra. Det borde ju gå att göra dem i en stadigare konstruktion alternativt en bättre plast.
Det blir att kolla med Volvo nu i veckan om de har någon bra ide. Borde väl var fler som klagat?
Är bakluckan gjord i vanlig plåt eller är det alu som i huven?
Jag tänker på rostrisken om det skaver hål på lacken..
Användarvisningsbild
av Tallberg
LOTEZ skrev:Men då vet tror jag jag vet vem du är :) träffades gjorde vi ju tom på Helmia igår?
Ditt alias gav mig en fundering dock haha
Japp de gjorde vi, jag hade det på känn att du var du också.. :)
Användarvisningsbild
av Momentum
Tallberg skrev: Är bakluckan gjord i vanlig plåt eller är det alu som i huven?
Jag tänker på rostrisken om det skaver hål på lacken..
Fiberkomposit tror jag
av dst02
De va de första Jag märkte på min låne T3a som Jag fick imorse, när Jag skulle kolla in bagageutrymmet på bilen å stängde luckan så lät de som den skulle ramla av, precis som på en gammel lada eller nåt :P
av Steff 99
dst02 skrev:De va de första Jag märkte på min låne T3a som Jag fick imorse, när Jag skulle kolla in bagageutrymmet på bilen å stängde luckan så lät de som den skulle ramla av, precis som på en gammel lada eller nåt :P
Nu är nummerplåtshållaren inte märkesunik, så risken är stor när du köper din Skoda att du få samma skrammelljud...så du får hitta något annat mer Volvo unikt att klaga på innan du bytt bort V70in..o det verkar ju inte speciellt svårt :roll:
av MartinTH
På jobbet i somras ägnades det en hel del tid åt att montera skyltar. Jag märkte då att Volvo skickade med en bit skumplast eller skumgummi med klistrig baksida som fästs mellan skylten och plåten. Skramlet försvann då helt. Man tycker att återförsäljaren av bilen skulle satt på denna innan skylten monterades.

Anledningen kan ju vara att den inte riktigt passar under skylten om den sitter i en skylthållare. Så om man tar loss hela skyltsatsen och tar loss skylten för att sedan montera dit den löst borde lösa det hela.
av mikebike
När jag bytte från plasthållare till plåt försvann skramlet...

Jag bytte även fram. Originalhållaren (av plast) var böjd åt fel håll, såg fördjävligt ut!
Plåthållaren kunde jag böja före montering så att den följer bilens form (böjde lite extra).
Användarvisningsbild
av ottomeister
Kan ju bara meddela att detta problem nu är fixat på alla Volvo som levereras idag. Då en självhäftande platta i skumgummi följer med vid leverans som monteras under hållaren.
Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]