Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad bra då vet jag vad jag ska säga åt verkastan när jag lämnar in min på service i Februari eller om man måste in för något annat fel. Tack för infon :D

Har du tagit bort autotorkaren nu eller blir det samma fel då??? För måste man välja något av dom så tar jag då bort autotorkaren och så får S/S inte fungera...

Mvh
Per
Skulle gjort samma val som du, men enligt teknikern så är den AV-aktiverad och det skall fungera med den nya "fixen".
Hämtade bilen igår och S/S fungerar samt autosvep av bakrutan är AV-aktiverad :D

Utöver det var brytaren till kopplingspedalen bytt och en liten gummitejpbit ditsatt på anläggningsytan. Den klickar fortfarande men långt ifrån lika mycket som tidigare.... är nästan nöjd.

Sist men inte minst, bilen bänkte som en spegel..... nytvättad och fin. En eloge till min tekniker och Rejmes.
grålle1 skrev:Hämtade bilen igår och S/S fungerar samt autosvep av bakrutan är AV-aktiverad :D

Utöver det var brytaren till kopplingspedalen bytt och en liten gummitejpbit ditsatt på anläggningsytan. Den klickar fortfarande men långt ifrån lika mycket som tidigare.... är nästan nöjd.

Sist men inte minst, bilen bänkte som en spegel..... nytvättad och fin. En eloge till min tekniker och Rejmes.
Kul att du fått allt att fungera som önskat, men får man fråga vad autosvep av bakrutan betyder och varför du inte vill ha den aktiverad?
Är det att den sveper bakrutan om du lägger i backen och framtorkarna är aktiverade? Är inte det generellt att ganska bra finess isåfall, undantag kan givetvis finnas. Den funktionen har jag på min gamla V40 och finner den oftast ganska bra.
Måste verkstaden avaktivera autosvep eller kan man isåfall göra det via menyerna?
Autosvep är precis som du säger att baktorkaren tar ett svep när man lägger i backen och om vindrutetorkaren är på. Jag föredrar att själv välja när jag vill torka bakrutan för att undvika repor eller andra oönskade effekter på grund av att bakrutan kan vara väldigt smutsig, fylld med snö och is eller rent ut av torr fast framrutan är blöt....

Avaktivering måste göras på verkstad då de går in och ändrar parameter i bilen med hjälp av deras dator / VIDA. Men det vore ju såklart enklare om det bara vore ett menyval i sensus.
grålle1 skrev:Autosvep är precis som du säger att baktorkaren tar ett svep när man lägger i backen och om vindrutetorkaren är på. Jag föredrar att själv välja när jag vill torka bakrutan för att undvika repor eller andra oönskade effekter på grund av att bakrutan kan vara väldigt smutsig, fylld med snö och is eller rent ut av torr fast framrutan är blöt....

Avaktivering måste göras på verkstad då de går in och ändrar parameter i bilen med hjälp av deras dator / VIDA. Men det vore ju såklart enklare om det bara vore ett menyval i sensus.
Samma här, tycker precis som du. Väldigt märkligt att det inte går att välja själv i menyerna.

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]

Koppla in ström på matarkabel till star[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så blir […]

Eftersom det ser ut att komma inifrån, under[…]