Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jesper1
Jag hämtade bilen den första februari, och hittills är jag imponerad över vad Volvo åstadkommit!

Några reflektioner jämfört med bilen jag provkörde i Saltsjöbaden är:
Ljudet från elmotorn har till stor del isolerats bort.
Man har lagt en hel del jobb på att fintrimma mellan olika körprogram. Om man då exempelvis bytte från hybrid läget till Power läget så fick man minska gas utslaget för att hålla en jämn hastighet. Detta är helt bortarbetat nu.

Om man exempelvis kör på hybridläget när räckvidden på batteriet mer eller mindre förbrukats, så växlar bilen friskt mellan eldrift och dieseldrivna utan att det i princip märks.

Det jag är missnöjd med så här långt är att bilen saknar elektrisk motorvärmare, vilket jag tidigare blivit lovad. Det känns inte (miljömässigt) bra att dieselvärmaren går:sad: när bilen ändå är inkopplad för laddning.

Totalt sett, så är jag hittills mycket nöjd med bilen!
:smile::smile::smile:
av lok1410
Grattis grattis!

Kan inte säga annat än att D6 är den första miljöbilen som någonsin tilltalat mig sen nån smålänning i bilsport etanolkonverterade sin Viper... Ska inte säga att jag är avundsjuk på någon som har schyssta prestanda med bra förbrukning och rent samvete... (okej lite) :wink: Men jag måste erkänna att Volvo är inne på helt rätt spår! Och vem vet, nästa bilköp kanske blir precis en sån!
Användarvisningsbild
av V9097
Grattis!

Spännande att vara först på vägarna, eller nästan först, med en ny mycket speciell modell :D

Trasslar dom ner drivlinan i en V70 och sänker priset med 100 lakan slår jag till.
Användarvisningsbild
av joel80
Sjukt avundsjuk.. :D
Ville själv ha en sån men hade inte kapitalet i firman.. det blev en V70 D3 Dynamic istället den här gången.

Jag vill också ha uppdateringar om hur den är, och vad ni kommer få för riktig förbrukning.. Men det kanske dröjer länge till ni behöver tanka. :)
av lok1410
undrar om den komer med Polestaruppgradering?? :lol:
Användarvisningsbild
av Jesper1
Jag glömde att skriva att det fortfarande efter en vecka känns overkligt att "starta" bilen utan att motorn startar och sedan glida iväg mer eller mindre ljudlöst:smile:!
Detta är så häftigt att jag bara testat att nyttja Power läget (285 hp) vid ett par tillfällen.
av V60D5AWDPolestar
Hoppas att Volvo kan skruva upp produktionstakten då suuuuget efter denna D6:a verkar finnas!
av Lövet
Härligt att det börjar komma ut några på vägarna.

Håller med om att potentialen kanske är ännu större om de får ner motorn i en lite större bil men man måste ju börja nånstans och Volvo har väl bedömt förutsättningarna bäst i V60.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Jesper1 skrev:
Det jag är missnöjd med så här långt är att bilen saknar elektrisk motorvärmare, vilket jag tidigare blivit lovad. Det känns inte (miljömässigt) bra att dieselvärmaren går:sad: när bilen ändå är inkopplad för laddning.

Totalt sett, så är jag hittills mycket nöjd med bilen!
:smile::smile::smile:
Du kan ändra detta i menyn, att den är inställd på uppvärmning inomhus (i garage menar de). Då är det el-uppvärmning och inte diesel.

Jag älskar redan bilen! :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23
Tätningsmassa ventilkåpa

Hej, ska vara till överdelen på kamk&ar[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Nu har jag plockat bort vattenpumpen. Den ser fin […]

Bak slits ju ganska fort oavsett, redan inför[…]