- sön 29 jul 2012, 09:46
#666193
"Bältespåminnare som får godkänt av Euro Ncap ska ge tydlig ljus- och ljudsignal iminst 90 sekunder. Den mildare formen av bältespåminnare, som Euro Ncap integodkänner, har andra typer av mer diskreta ljus- och ljudmarkörer."
Utan _korrekt_ bältesvarning går det inte att få fem stjärnor ;) Jag tycker också den är lite jobbig, men det räcker ju att du smäller bälteslöst i just 30 km/h på din parkeringsplats för att du ska bli allvarligt skadad av dina airbags. Oavsett hur liten den risken är så finns den ju där...
improwise skrev:Sorry, dåligt skrivet av mig. =)dissonans skrev:Utan bältesvarning går det inte att få fem stjärnor i Euro NCAP. Så enkelt är det. Det är alltså överförmynderi från deras sida, inte från Volvos.Vem har sagt att bältesvarningen ska tas bort? Det är ju implementationen det är fel på, inte grundtanken. Vad händer härnäst, elchocker om man kör en meter utan bälte, även om det så råkar vara 10 meter i 30 km/t på en helt tom parkerinsplats i fullt dagsljus? :D
"Bältespåminnare som får godkänt av Euro Ncap ska ge tydlig ljus- och ljudsignal iminst 90 sekunder. Den mildare formen av bältespåminnare, som Euro Ncap integodkänner, har andra typer av mer diskreta ljus- och ljudmarkörer."
Utan _korrekt_ bältesvarning går det inte att få fem stjärnor ;) Jag tycker också den är lite jobbig, men det räcker ju att du smäller bälteslöst i just 30 km/h på din parkeringsplats för att du ska bli allvarligt skadad av dina airbags. Oavsett hur liten den risken är så finns den ju där...