Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Ingen gratis passage för någon typ av miljöbil är det som gäller framöver. Inte heller någon fri parkering i Sthlm.

Den stora grejen är ju egentligen förmånsvärdesreduktionen eftersom det kan bli en del pengar. Dock har många företag miljöbil (alt viss CO2 nivå) som krav för leasingbil.
av Ogya
Bilnörden skrev:Spelar den någonroll om den är miljö klassad eller inte, trodde skatte befrielsen skulle försvinna från 1 jan 2013, det kanske är tjänstebil som detta avser (företagets miljöpolicy). Rätta mig om jag har fel....
Det avser privat bil. Jag var övertygad om att bara man registrerade miljöbilen före nyår så kommer den vara skattebifriad fem år framåt. Dvs att man endast går miste om detta om bilen registeras efter årsskiftet.
Jo så är det, innan 31 Dec. Storleken på fälgarna spelar ju inte så stor roll egentligen, det är ju däck dimensionen som det hänger på, 16-18 blir det ju lite bredare, är det 225 på 16". Syster har 17" på deras V70 D4 med 245 samma som jag får på min med 18".

Koppla ur högtalarna a bak så.slippet d[…]

Inte tänkt på de på v70n med i al[…]

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]